Inlägg från: Anonym (HoppOchFörtvivlan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HoppOchFörtvivlan)

IVF/ICSI 2024

Dags för första äggplocket nästa vecka för mig, känns bra att vara igång, men kommer såklart att bli besviken om det inte blir några befruktade ägg av det hela. Min läkare tog upp äggdonation redan innan vi började stimuleringen så det här känns som en chansning att det ska lyckas. 36 år och inga barn sedan tidigare, med lågt AMH. Gör det hela tillsammans med min man. Ovariell svikt orsaken till fertilitetsproblem. 

Jag gjorde ultraljud i torsdags inför äggplock som är planerat till imorgon måndag. 8 äggblåsor av bra storlek och 2 små som ev skulle växa till sig såg man på ultraljudet i torsdag, nästan alla på ena äggstocken. Det är svårt hur man ska ställa in sig mentalt, känns som många steg kvar och jag vågar inte riktigt känna någonting så jag inte ska bli totalt nedslagen när nästa steg inte fungerar. Jag har kört långa programmet inför äggplocket. 

ZINGOSTARDUST: Beklagar verkligen, styrkekram från mig också ❤️

Jag gjorde äggplock idag, det gick super! Kände typ ingenting och behövde inget mer smärtstillande eller lugnande än den startdos jag fick innan vi började. Lite illamående på vägen hem men ingen ytterligare smärta hittills. Så det verkar ha gått bra! Vi fick ut 7 ägg, imorgon ska vi bli uppdaterade om ev befruktning. Återföring planerad preliminärt till torsdag om allt gått bra.

Jag tror nu förstår vad jag menar när jag säger att det blir så speciellt om man tänker några månader fram och så vet man inte om man är gravid i femte månaden eller inte, och så fortsätter det så över en lång tid. Vi har försökt blir gravida i typ två år och från början tänkte jag, ?jag undrar hur det ska med den långa bilresan jag kanske är gravid då?, ?jag ska den klänningen på X bröllop men jag kanske är gravid då?, ?ska jag gå i det här jobbprojektet, jag kanske är gravid då? och sedan övergick det till att nu vågar jag inte tänka att jag någonsin ska bli gravid. 

Weysan, jag håller alla tummar och tår för dig! ❤️

5 av 7 ägg som togs ut igår är befruktade, vi följer planen med återföring på dag 3 dvs torsdag.  I får vi se hur de växer på sig?

Återföring idag, dag 3. Alla fem ägg som befruktades delar sig som förväntat, vilket känns bra. Får se om några går att frysa sedan. Testdag 28/2. Försöker hålla mig lugn och inte drömma för mycket, men känns skönt att ha kommit så här långt i alla fall. 

Hur kommer det sig att varje dag av väntan känns som tio gånger så långa? Intressant att följa hur det går för er andra. Jag hade typ inga symptom av sprutorna (Bemfola) men jag undrar om jag har biverkningar av progesteronet jag tar nu med lite lätt illamående. 

Masa: Jag hade återföring samma dag som dig och har testdag 28/2 så det var ganska långt tidigare som min testdag var. 

Jag glömde bort mig och råkade hjälpa till att skotta lite snö igår (drygt fyra dagar efter återföringen), nojar nu. Det var inga lyft med skyffel utan jag sköt en sådan där skopa (snösläde). Jag blev inte andfådd eller trött, snön var inte så blöt men det var nog ändå som motsvarande ett lyft. Kommer ni ihåg att tänka på det för att man inte ska lyfta hela tiden? Jag glömde totalt bort att jag kanske inte ska skotta snö. 

Vi fick brev idag, två till frysen (av fyra som var kvar som möjliga för nedfrysning), känns bra att ha två i frysen. 

Vi kommer att köra på tills vår läkare avråder oss från annat, jag känner att det är värt hur mycket som helst. Jag känner mig dock orolig att vår läkare började prata om äggdonation ens innan vårt första försök pga att jag har superlågt AMH. Men det är ju inte så lätt att avgöra när det är dags att sluta försöka, jag vill ju inte göra nya IVF-försök om det är orimligt liten chans såklart.

Jag är helt darrig, jag tog just ett Clearblue digital pga att jag tyckte att jag kunde ana kanske kanske ett streck när jag testade med RFSU imorse. Gravid 2-3 veckor stod det!! Jag har tagit så ofattbart många graviditetstester sista 2åren (de väller ut ur alla lådor här hemma) och det har inte blivit positivt en enda gång tidigare. 

Tack alla! Jag testade med clearblue idag igen och fortsatt 2-3v och det känns ju rimligt i och med 2v idag sedan äggplocket. Nu gäller det att inget ändras före den riktiga testdagen som är nu på onsdag 28/2. Som ni vet vågar man inte ta något för säkert. 

Nu vet vi inte hur det ska gå för någon såklart men jag kan ju säga att jag hade lite brunt under några dagar nu sista fyra dagarna (mindre o mindre). När det kom tänkte jag ?nu är det kört? men sedan blev det inte mens av det utan stannade vid brun flytning. Men det kan ju gå över i en mens, det är ju svårt att veta. Nu är det väntans tider för mig med ultraljud mitten av mars.

BubblanJ; Oj, vad tråkigt att höra Hjärta

Hej!
    Det var ett tag sedan jag skrev i den här tråden. Vi hade försökt i ca 1,5-2år och var på vårt första besök för IVF i jan-2024. Låg äggreserv, normalt spermieprov. Jag gjorde ägguttag 12/2 med färsk återföring av ett 3-dagars embryo (första försöket) Testade positivt fyra dagar före testdagen (testdag: 28/2) och har sedan dess gått upp till 3+ på clearblue och fått starkare streck på gravtest. Idag ultraljud i 7+1 och fostret hade 1. Hjärtslag med bra frekvens 2. Låg i livmodern 3. Var lagom stort. Lycka! 

Känner mig i stort sett som vanligt. inga symptom som stör utan den största påverkan för mig är att det inte har gått att fokusera på något annat än att tiden ska gå. Inget större problem med illamående eller så, men kan ju komma längre fram. 

Jag kommer en sak till eftersom jag själv googlade som en galning kring det: jag hade brunt inblandat med cyclogestflytningen ca 4dagar innan testdag till 4dagar efter testdag. Det slutade av sig själv och har inte kommit tillbaka. Eftersom det stod om bruna flytningar vid utomkveds blev jag orolig men det verkar kunna hända vid normal grav också. Så ge inte upp om bruna flytningar före TD (jag ingen smärta och inget rött blod)

Svar på tråden IVF/ICSI 2024