Smörblomman24 skrev 2024-01-24 15:21:29 följande:
Hej Ljuslyktan! Vad kul att du hittade hit :D så skönt att få skriva av sig med någon i samma sits, det hjälpte mig något enormt sist.
Då verkar vi verkligen gjort samma resa hitintills! De hittade heller inget avvikande på er under undersökningarna?
Och vad spännande att du också fått köra ovitrelle istället för progrsteronsupparna, de var hemska! Känner med dig i sorgen när det inte satte sig på första försöket, men med statistiken i handen så är det inte så konstigt. Jag håller verkligen tummarna för oss denna gång! Har ni fler kvar i frysen sen OM det här inte skulle gå vägen?
Jag har inga känningar öht just nu, hade lite molade värk imorse och lite huvudvärk, men det hade jag hela helgen också - så antar att det är från sprutan och inget annat. Man blir nästan galen av den här väntan! Sist ruvade jag över jul/nyår = hemskt. Massa ledigtid och massa tid att bara sitta och känna efter! Känns bättre nu plus att det är i en naturlig cykel. Antar att din mens också blev väldigt uppskjuten vid första försöket? Jag har egentligen 27dgr men hade 37dgr cykel då.
Jag mådde som du beskriver vid första gången också, hade inga känningar. Men jag skrev med en tjej sist som hade samma ruvdag som mig nästan och hon kände inget men blev gravid! Så vi får hålla tummarna nu :D
btw Angående taggen, du trycker på ''citera'' på inlägget du vill svara på
Hej Smörblomman24! Förlåt för att jag inte svarat, har känt mig nere och inte velat låta alldeles för negativ i min kommunikation, så avstått från att skriva. Men imorse så tänkte jag på dig och undrar hur du har det och hur ruvandet går?
För min del så är det RD6 idag och jag har absolut inga känningar. Har redan kastat in handduken mentalt, tror inte det blir nånting den här gången heller tyvärr :( Det låter såklart hoppfullt när du säger att du skrev med någon förra gången som inte hade några känningar men att det sen visade sig att hon var gravid, och har läst om liknande stories, så finns en liten gnutta hopp i mig kvar.
Gällande dina frågor så har jag fått ?diagnosen? kvinnlig infertilitet, ospecifierad, dvs inget har hittats som de tycker förklarar varför jag inte blir gravid efter 2 år av försök. Jag har normal AMH för min ålder (32 år) och min TSH var aningen förhöjd, de tyckte inte att någon medicinering behövdes, men i och med att jag vet med mig om att det finns sköldkörtelproblem i släkten, så gick jag till den vanliga vården och fick ta några fler sköldkörtelvärden (T4, T3, TPO-AK) och läkaren gick med på att skriva ut levaxin för att se om det kunde hjälpa med graviditet. Är egentligen inte så sugen på att ta levaxin och skulle vilja försöka hitta rotproblemet och lösa det genom kost/livstilsvanor om det är möjligt, men började ändå ta medicinen, som verkar ha hjälpt, då min TSH nu varit på en bra nivå senaste året. Inget har heller hittats när jag varit på diverse VUL eller äggledarspolning. Ingen mer utredning har gjorts. Även om jag är tacksam för att få hjälp och alla som jag träffat på kliniken är väldigt professionella och vill hjälpa till, så kan jag inte låta bli att tycka att själva systemet är så märkligt, hade önskat ett mer helhetstänk och individualisering. Hur har din upplevelse varit?
Vi har 2 embryon kvar i frysen.
Min mens / bortfallsblödning kom faktiskt tidigare än vanligt under första ET i färsk cykel. Fick blödning redan på RD7.
Hur har dina ruvardagar varit hittills? Håller tummarna för dig och oss :)