• Anonym (Mimmi88)

IVF/ICSI 2024

Hej! Jag ska påbörja min första IVF behandling eventuellt på måndag, mins mens ska komma imorgon. Jag har redan två barn som blev till naturlig väg på första försöket båda två. Dom är nu 9 och 8 år. 
    P
    Vill nu ha gemensam med min nya partner. Är 35 år  

Jag är orolig inför behandlingarna, någon som fått allvarliga biverkningar? Blev skrämd av en bekant av behandlingen Fyrmadel där hon varnade om allergiska reaktioner. Någon som varit med om det?

• Anonym (Mimmi88)

Omg, om 1,5 timma ska jag första sprutan. Bemfola och pergoveris. Jag är så nervös att jag snart kommer bajsa på mig

• Anonym (Mimmi88)
    Sofia1332 skrev 2024-01-23 18:51:35 följande:
    Heja dig!! Det kommer gå braaa! Jag ska också ta sprutan kl. 20. Min andra spruta. det känns mycket lugnare idag än vad det kändes igår. Hoppas du också kommer känna så efter du tagit idag. lycka till!!
    Gick det bra? Tog första sprutan bemfola nyss, nu ska jag ta pergoveris. Ska bara låta det gå 15 min emellan först. Herregud vad skakis jag var o ändå är jag sjuksköterska 😅
  • Anonym (Mimmi88)

Hur många dagar efter sprutstart har ni fått göra er första VUL . Jag ska göra dag 8 i menscykeln.

• Anonym (Mimmi88)

Okej då förstår jag! Varför ska du lämna prov för östradiol?

• Anonym (Mimmi88)

Men kan man inte se hur folliklarna svarar på behandling genom bara ultraljud? Dom har inte sagt att jag ska lämna Blodprov 🤔

• Anonym (Mimmi88)

Hmm någon som känner av äggstockarna och att dom värker lite efter sex? Är på dag 3 av behandlingen och andra gången idag som vi har sex (väldigt lugnt och försiktigt) som jag känner av äggstockarna bara han kommer in lite lite djupt och att de värker lite lätt i dom efter sex. Blir jätterädd att folliklarna ska brista. Dom sa inget om att inte ha sex, bara att vi skulle ha skyddar sex med kondom.. 

• Anonym (Mimmi88)

Nu är jag superorolig. Gjorde VUL precis och har ganska stora äggblåsor redan dag 8, den ena är 2,2 cm stort och jag är livrädd för förtidig ägglossning. Har så ont i min högra äggstock där den stora blåsan är. Har någon av er vart med om detta?

• Anonym (Mimmi88)

Är så ledsen och besviken! Gjorde denna IVF  privat, alltså betalat själva fullpris.

Nyligen fyllt 35 år och har ett AMH på 0,8

Hade äggplock idag, det fick ut bara 3 ägg. Av dessa 3 var en helt omogen, den andra var halvt mogen så de ska se om den hinner mogna nu på labbet och den sista var mogen. 

Är såå ledsen 😭😭

• Anonym (Mimmi88)
    Anonym (Smultron90) skrev 2024-02-02 17:25:07 följande:
    Vad tråkigt att höra 😞 förhoppningsvis är den som är mogen ditt guldägg! jag håller tummarna men förstår känslan.

Själv hade jag VUL idag på sprutdag 7, regionfinansierad pga samkönad relation och hade 4 äggblåsor men läkaren tyckte vi skulle avbryta och prova igen om två cykler för att hoppas på fler blåsor. Kändes som ett nederlag 😒
    Kanske är till det bästa, att det inte blir som mig. Jag hade 7 -8 st ganska bra storlek dag 8 i cyklen. Dag 10 såg hon 4 stora och två mindre. Nu på äggplock fanns 5 folliklar men bara 3 st med ägg i.

Förhoppningsvis bättre menscykel för dig nästa gång. Mitt enda hopp är de enda mogna ägget jag fick ut idag, men chansen är ju minimal ☹️
  • Anonym (Mimmi88)

Äggplock gjordes i fredags,  5 folliklar men bara 3 ägg. 1 omogen, 1 halv mogen och 1 mogen.
    Den halvmogna klarade sig inte och den mogna blev inte befruktade. Känns skit 😭 önskar er andra lycka till ❤️

Svar på tråden IVF/ICSI 2024