IVF/ICSI 2024
Hej! Jag hoppar gärna in här, då jag liksom många er, befinner mig på IVF-tågets långa resa.
Jag och min sambo har försökt få barn ett tag, men det har inte tagit sig. Vi hoppades på en happy accident, men det blev en resa till Livio för fertilitetsutredning istället. Proverna visade manlig faktor. Vääldigt lågt spermieantal och bekräftad grav oligozoospermi. Vi påbörjade utredningen i September och har inte riktigt kommit igång med något än, trots privat. Mitt tålamod är sämre än vår fertilitet.
Jag har fått fina resultat med något högt AMH på 8,9 vilket jag inte vet hur det påverkar. Säkert fine. Jag har också gjort en äggspolning där det verkade vara många ägg.
Vi inväntar fortfarande alla tester som sambon behöver genomgå, men ska påbörja IVF nu nästa menscykel privat. Orkar inte vänta på remissen i vad som verkar ta ett år här i Göteborg.
Nu blir det till att vänta in nästa menscykel som börjar om typ 40 dagar (snark).
Samt, ni med manlig faktor - hur mår era killar? Min sambo har varit rätt nere och instängd och jag undrar lite hur man ska stötta. Vill ju bara att han ska må bra, detta är ju ingens fel.