IVF/ICSI 2024
Hej,
Hoppar in här och skriver av mig lite. Påbörjade första ivf behandlingen innan jul. Är 37 år och har barn sedan tidigare, men efter 2,5 års syskonförsök valde vi att göra en fertilitetsutredning. Det visar sig att jag har lågt AMH, och chanserna är små att vi ska lyckas. Vi valde att testa ivf och jag började med synarela 20 december. 3 januari gjordes första östradioltestet som visade att min kropp var nedreglerad och jag började med Bemfola 5 januari. So far so good.
Andra östradiolprovet togs 9 januari och fick besked dagen efter att nivåerna var i lägsta laget. Idag var jag på ett första vul som visserligen visade 10 folliklar, men de var alla i storleken 2-3 mm (borde varit 7-8 mm), samt att livmoderslemhinnan var väldigt tunn. Jag svarar alltså dåligt på stimuleringen. Har fått besked om att fortsätta med samma doser under helgen och ta nytt blodprov och nytt vul på måndag.
Det känns hopplöst... försöker ställa in mig på att det inte blir fler barn och att jag borde vara glad för det jag har (vilket jag naturligtvis är), men det var ju inte det här som var planen... tänk om man förstått att tiden var så knapp när man var lite yngre...