• Pieohmy

IVF/ICSI 2024

Hejja er! Så fint att läsa om er pepp och process.

Satte in ett FET den 22a december, en 5-dagars, i naturlig cykel. Både jag och min kille blev magsjuka två dagar efter dock (rolig julafton! 🙃), så har låga förväntningar om att den fäste med tanke på att de rekommenderar vila..

tog dumt nog ett cb-test idag då det är min förväntade mensdag, det var negativt?. Men kanske ändå finns en chans? Får se om mensen dyker upp, har tagit progesteron sedan insättning så den kanske påverkar också. Test-dag är 5/1 så långt kvar!

Håller tummarna för oss alla!

• Pieohmy
    Smörblomman24 skrev 2024-01-01 14:28:05 följande:
    Exakt, vi fick via landstinget 3 försök. Och kommer nu testa med det från frysen så antar att det inte blir försök två utan att de räknar ägguttag per gång? Måste kika med demn.
    Väldans skönt att man fick till frysen. Men usch vad ledsen man blir när man gått och hoppats så mycket. 
    Men du gav mig hopp om att lyckas någon gång iaf! Hjärta varit ett så bra stöd i allt det här. 

Gott nytt år på er! 

Åh, det är verkligen tufft när det inte går, så stor besvikelse. så bra att man får flera försök, någongång kommer turen vara på ens sida. Vi gjorde andra insättningen med fryst ägg direkt på följande cykel, jag tyckte att det kändes skönt att få försöka igen så snabbt som möjligt, men det är såklart olika för alla hur det känns.

och grattis Masss!! Det ser ju verkligen ut som ett tydligt streck? tycker också att det ser starkare ut på andra bilden!

Jag går runt och springer på toaletten stup i kvarten för att kolla mens, inget än! Tycker man läser alla kroppens signaler som en tok, har en molande magvärk nu som jag ena stunden är säker på är mensvärk och andra är hoppfullt optimistisk över. Har också mått lite illa idag - men det kanske är inbillning? 

Man blir verkligen tokig!

• Pieohmy
    Smörblomman24 skrev 2024-01-02 17:16:39 följande:

Verkligen tufft när det inte går vägen, men med statistiken i huvudet så är det inte konstigt att det inte går på direkten. Även om det såklart känns lika jobbigt för det...

Hur har det gått för dig? När sa kliniken att du hade din testdag? :) Håller tummarna! Instämmer med alla symptom, man känner efter på en helt ny nivå. Men verkar vara så olika för alla, och för varje gång. Vissa känner inget alls medan vissa känner hur mycket som helst! 

Ja så är det. håller verkligen tummarna att det fungerar nästa gång! 

Jag går fortfarande och väntar, har testdag på fredag så det är ju några dagar kvar.. Men ska försöka hålla mig och inte ta test tills dess. Får se om det går!

• Pieohmy
    Smörblomman24 skrev 2024-01-04 15:25:33 följande:
    Hur går det för dig? Håller tummarna för positivt imorgon! Glad
     Fick mens igår och 100% negativa svar idag :(( så ledsen, började verkligen få upp hoppet i slutet.
  • Pieohmy
    masss skrev 2024-01-05 12:06:19 följande:

Hej Smörblomman24,
    Vad tråkigt att det inte blev något den här gången. Jag håller tummarna för dig nästa gång. Det ser väldigt bra ut för dig statistik mässigt. Jag vet inte om du har sett den här statistiken? www.linne.se/resultat/ Och som sagt bättre prognos för FET. 

Jag mår bra faktiskt. Inga symtom förutom ömma bröst och att jag är hungrig ofta. Pratade med cvl idag och bokade tidigt ultraljud. 

Pieohmy, jag är ledsen att det inte blev något för dig den här gången. Kan inte ens föreställa mig hur besviken man blir. Har ni något kvar i frysen?

Skickar kramar till er båda

Ja usch men vad gör man liksom, man får blicka framåt bara. Inte låta det ledsna ta över. 

Vi har ett ägg kvar i frysen, så håller tummarna för det. Ska dit på fredag för ultraljud för att kolla att allt ser bra ut.

tingel: välkommen hit och hoppas verkligen att ni får starta er resa snart! det här är vårt år!

Svar på tråden IVF/ICSI 2024