Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Hur får man klä sig i skolans Luciatåg?

MiaKlara88 skrev 2023-12-05 12:40:17 följande:

Skolan verkar rätt chill med hur barnen klär sig. Men jag har fått lite kritik från andra föräldrar. Jag fattar att vissa tycker att det är för utmanande, men när barnen är så små så fattar de väl knappt vad det är hon sjunger? Man vet ju själv vilka låtar det var man sjöng med till som barn. Då fattade man ju inte texten. Men jag vill inte att min dotter ska känna skam över hur hon vill klä' sig Obestämd Jag vill vara en uppmuntrande förälder.

En gränssättande förälder är nog mer att sträva efter. Barn ska inte få göra vad de vill för att de vill göra det. Det är så det blir odrägliga bortskämda snorungar!

Ett Lucia tåg är precis det, ett Lucia tåg. Fröken snusk, jul och allt annat har inte där att göra. Ganska enkelt. 

Jag har själv två barn och de förstår skillnaden mellan traditioner och maskerad samt att man inte alltid får göra som man vill utan får rätta sig in i ledet
  • Agda90
    OlleSQ skrev 2023-12-05 13:32:01 följande:

Varför ens låta ungarna vara på TikTok? Det är ju 99.9% trash på det och kom inte med att dom andra låter sina barn vara där... Det pratas ju massvis om att vi skall ha koll på vad våra barn gör på nätet och man bara för att 73 miljarder flugor tycker bajs är gott så innebär ju inte det att man själv skall smaka.

Tyvärr är det för många föräldrar som låter ungarna göra vad de vill. 
Svar på tråden Hur får man klä sig i skolans Luciatåg?