Inlägg från: Anonym (jag älskar mina barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag älskar mina barn)

Hur får man klä sig i skolans Luciatåg?

Va?!!!! Låter du dina barn lyssna på sån musik? Jag hade aldrig låtit min 11 åring lyssna på sånt. Någon gräns får man väl dra?? Jag lyssnade på låten nyss och den är helt sjuk, hon sjunger om att nån ska tömma sin tomtesäck i hennes skorsten... Vad har hänt dagens föräldrar? 

MiaKlara88 skrev 2023-12-05 12:40:17 följande:

Skolan verkar rätt chill med hur barnen klär sig. Men jag har fått lite kritik från andra föräldrar. Jag fattar att vissa tycker att det är för utmanande, men när barnen är så små så fattar de väl knappt vad det är hon sjunger? Man vet ju själv vilka låtar det var man sjöng med till som barn. Då fattade man ju inte texten. Men jag vill inte att min dotter ska känna skam över hur hon vill klä' sig Obestämd Jag vill vara en uppmuntrande förälder.

Men har du lyssnat på låten? Den är ju helt absurd, inget barn ska behöva höra sånt... Går hon runt och sjunger den hemma? Hur förklarar du det hon sjunger om?? 
    amandaa28 skrev 2023-12-05 13:22:21 följande:
    Vad heter låten?
    Den heter ''hårda paket'', tycker det är opassande att barn lyssnar på sånt. 
    MiaKlara88 skrev 2023-12-05 14:27:36 följande:
    Jag tycker inte texten är så farlig? Och som sagt så är det ju mycket som går över hennes huvud. Hon gillar mest att dansa till den. Massor av musik innehåller ju likande språk.
    Så du tycker inte det är sjukt att hon sjunger om ''snipp-smack'' och att tomten ska besöka hennes ''sydpol''?
Svar på tråden Hur får man klä sig i skolans Luciatåg?