Fossil skrev 2023-12-03 10:15:20 följande:
Pyssla med keramik?
Volontärarbeta?
Krukväxter?
Matlagning?
Frissan?
Och sen... nagelsalongen?
Är du den vanliga XXX undrar jag. Synd att du inte vågar skriva utan att vara dubbelanonym. Fast med din vidriga inställning så är det kanske lika bra att göra det.
Sen kom det allra värsta som du kunde uppbringa, att städa trappuppgångar. För det vore ju katastrof eller?
Anonym (XXX) skrev 2023-12-02 17:43:35 följande:
Man TÄNKER ju inte så om man är en familj. Och har man barn så blir det snabbt "hoprört" ändå. Kvinnan tar vanligen mer med barn och hushåll - mer vabb, mer föräldraledighet, arbetar deltid så att hon ska kunna hämta barnen i någon rimlig tid på eftermiddagen. Han kan göra karriär just för att han aldrig är borta för föräldraledighet eller vab, och aldrig behöver gå tidigare för att hämta barnen på dagis. Han ses därför som pålitlig, en påläggskalv - och får därmed upp sin lön.
I det läget skulle det ju vara HAN som utnyttjar HENNE på ett väldigt grovt vis, om han dessutom menade att hon måste betala hälften av de fasta kostnaderna från sin deltidslön. Och sedan inte ha någonting kvar till sig själv, inte ens så att hon kan ta en latte på sta'n med arbetskamraterna eller köpa ett läppstift, eftersom han också vill bo ståndsmässigt i en bostad med höga boendekostnader?
Hur "man" (vem är det förresten?) tänker är individuellt. "Man" tänker inte per automatik som du, tack och lov.
Om du nu är den "vanliga" XXX så har jag tidigare trott att du är en kvinna, och det trodde jag när jag läste om väninnan med iraniern, ja även om den väninnan i Tyskland. Men nu undrar jag, finns det verkligen sådana kvinnogrisar? Du rapar på värre än en riktig fullblodsmansgris för i helskotta.
"Latte på stan, köpa läppstift"???
Tror du att det är allt kvinnor vill ha?Hoppsan Kerstin, nu fanns det visst individuella önskemål också helt plötsligt! Var tog "man" vägen som är facit för alla?
Vad är det för fel på lokalvård?
Vad är det för fel på kassajobb?
Vad är det för fel på att jobba inom vården?
Va?
Min mamma var hemmafru för 50 år sedan. Min pappa dog alldeles för tidigt i livet, mamma var inte ens 50 fyllda när hon blev änka. Då var hon tvungen att börja arbeta och efter att ha varit hemmafru i alla år, utan någon egentlig utbildning, så var hon jätteglad när hon fick sin lokalvårdstjänst!
Sen när det var dags för pension var hon inte lika glad längre.
Idag har hon ut 12 000 efter skatt, har en hyra på 5 000, hemtjänst 3 000, el telefon etc, etc.
Anonym (XXX) skrev 2023-12-02 20:20:02 följande:
I andra länder är det inget konstigt. Min tyska väninna har t.ex. alltid varit hemmafru. Hennes man är diplomingenjör (civilingenjör) och har en hög chefstjänst på Mercedez-Benz. Han skulle aldrig drömma om att skicka ut sin fru att skura trappuppgångar... VARFÖR, liksom, och hur skulle det se ut inför grannar, kollegor, släkt..? Det är Sverige som är konstigt.
"Skicka ut" vadå skicka ut? Tror du att alla arbetande kvinnor "skickas ut" av sina män? Tror du att kvinnor är viljelösa robotar så fort de inte få plocka blommor, fixa naglar och åma sig i sexiga underkläder?Alla jobb är inte "kul" men det betyder inte att man inte kan trivas med sitt arbete. Alla är inte gjorda för att slita byxbaken dagarna i ända.
Alla kvinnor behöver inte "tvingas" ut för att arbeta.
Herregud alltså, är du på riktigt?
Tror du att man jobbar som läkare för att det är kul eller? Fattar du ens hur lång utbildning en läkare har?
I mina ögon står läkare mycket högre upp än en ingenjör på en bilfabrik, vem räddar dig när du får en hjärtinfarkt tror du?
Läkare, politiker är viktiga hörnstenar i samhället.
Operasångerskor är bäst när de är tysta.
Konstnärinnor?
För att de vill... jag baxnar.
Tror du på fullt allvar att lokalvårdare idag går med städrock?
Det märks tydligt att du inte har en aning om vad det är du klankar ner på.
Maken förlorat jobbet, blivit alkis eller knullat bredvid? För att frun har skaffat ett arbete. Ett arbete du ser ner på?
Anonym (XXX) skrev 2023-12-02 21:38:00 följande:
Nej, men på dig lät det ju som att ALLA kvinnor som lever med en man, oavsett hur mycket mannen tjänar, måste arbeta heltid och betala hälften av hushållets kostnader - av något slags princip.
Om vi går till min väninna och hennes man igen. Om hon skulle ta ett "vanligt jobb" nu (vilket det skulle vara fråga om, eftersom det yrke hon en gång utbildade sig till, "Fremdsprachenkorrespondentin" (ungefär "språksekreterare") knappast finns längre, och hon inte heller har hållit uppe sina språkkunskaper. Om hon ens skulle få något jobb nu, så skulle hon på en heltidstjänst tjäna kanske 5 procent av vad maken tjänar.
Vad skulle de göra med den (för dem) försumbara lilla slanten, som skulle kompensera för att han skulle komma hem till ett stökigt hem utan mat på bordet, och en trött och sur fru med ont i ryggen, som inte orkar någonting - inte ens ha sex kanske?
Hahaha, så han skulle komma hem till ett stökigt hem för att frun jobbade? Sa du inte att de anlitar städhjälp? Och med frun arbetande så får de ju in ännu mer pengar, även om du spottar på människor som inte antingen är höginkomsttagare eller låter sig försörjas av en?
Tror du att man blir "trött och sur" får ont i ryggen och inte orkar något för att man arbetar med kroppen?
Vet du vad, kroppen är gjord för att arbeta. Ta och prova så ska du få se. Det kanske skulle få dig att bli lite mindre bitter och fördomsfull.
Och sen kom det... karln får inte knulla om frun "tvingas" att arbeta.
Återigen, hemmet städas av en inhyrd lokavårare. Eller städerska som du så fördomsfritt kallar det. Den personen är också en människa, inte en robot som du kan spotta på.
Alltså, det är tur att detta var det sista jag måste kommenterar. Jag behöver fan ut och få lite syre, så dränerande är du med dina hemska inlägg.
Tror du verkligen, på allvar, att kvinnor per automatik vill stå och laga "god hemlagad mat" varje dag? Duka fint med "porslin och kristall och rosor som frun klippt ute i trädgården och levande ljus"???
Tror du att hon vill vara "nybadad och väldoftande, snyggt klädd och mejkad, orkar konversera och ha sex" det också per automatik?
Tror du att alla arbetande kvinnor inom lokalvård, butik eller vård alltid är trötta och luktar svett, är griniga och har ont, gnäller och"menar att han ska ställa sig vid diskbaljan"?
Varför skulle han förresten inte köpa en diskmaskin om han nu är så brutalt välavlönad? Va?
På allvar?
Haha, nej det är såklart bara provokationer. SÅ urbota korkad och fördomsfull kan väl ingen vara.
Till sist, jag vågar iallafall stå för vem jag är. Det borde du också göra.
Tack för mig.