Kvinnan (nr 287) är på sätt och vis en värdig vinnare eftersom hon med sitt beräknande sätt verkligen har lyckats med det hon har föresatt sig. Jag tycker inte om henne eftersom hon bedrar de människor som hon högst medvetet har manipulerat till att tro att hon är deras vän. Andra deltagare med samma taktik har genomskådats i tidigare skeenden och karma har bitit dem i rumpan, men det gäller inte Mai (deltagare 287). Det har verkligen varit intressant att följa henne
Dock måste jag säga att jag hejar på de två killarna som är kvar. Båda är sympatiska och jag unnar dem vinsten. Kanske känns det lite mer slumpmässigt att det blev just dessa två killar kvar i slutet, men där kan jag ha fel. Deras taktik att ligga lågt och undvika konflikter har ju också bidragit till att de inte blivit eliminerade av andra spelare.
Hur som helst är det nr 287 som gjort starkast avtryck av de tre och det är henne jag kommer att minnas i efterhand.
Heja killarna!
Min gissning är att den långhårige utan skägg vinner. Jag upplever att han har setts mer i bild under programmet än "skägget", eller jag har åtminstone bättre koll på vem han är. Det kanske är en hint om tävlingens utgång... vad vet jag?
Ps. Egentligen önskade jag att sonen till den gamla mamman skulle vinna, men han är ju utslagen. Både mor och son var jätteduktiga och det var fint att se dem kämpa tillsammans DS