Djurvänner - hjälp mig att tänka rätt
Tråkigt att du fått flera negativa kommentarer om att du tex inte skulle vara en djurvän..
Det är ju precis det du är-djurvän alltså!...du frågar t.o.m på FL om vad som skulle vara bäst för era marsvin..
Jag växte själv upp med flera olika djur, bla marsvin o har haft ganska många och precis som alla andra djur så har dom olika personligheter..
Även om dom behandlas exakt lika bra-från tidig ålder eller t.om även om man haft dom sen födseln så blir dom inte kopior av varandra!
Nej det blir inget djur..
I vilket fall så gillade mina marsvin absolut inte att springa direkt på golvet (för halt), OM det inte var en heltäckningsmatta (som vi hade förr i tiden ha ha) eller åtm någon bra matta..+ Att dom gillade att springa omkring i soffan och att kunna hoppa upp o ner i soffan när jag satt där..
Så om dom gillar att gosa i knät, och springa så kanske ni kan kombinera det lite..
Sen låter det som om marsvinen har det bra, trots allt...dom får mat, vatten, rent i buren, springa lite (om dom vill) mys, o ja omskötta helt enkelt..
Dom har det garanterat bättre än många andra djur..
Men klart man vill göra det bästa man kan för sina djur..o du har ju även fått ngr bra råd, som att själv lägga mer tid på dom tillsammans med din dotter..
Jag tror i vilket fall att dom får det bra eller bättre hos er än ännu en ny familj..Dom har ju dig o dom har varandra..😊
.