Inlägg från: Sunflora |Visa alla inlägg
  • Sunflora

Djurvänner - hjälp mig att tänka rätt

Det är 100% ditt ansvar och fel att det blivit såhär. Man kan och ska aldrig ge ett barn ansvar över ett djur och djur ska alltid köpas för att de vuxna är intresserade och vill ha ett djur inte för att barnet vill. Det är exempelvis stor skillnad på en 7- åring och en 14- åring en 7- åring kan omöjligt föreställa sig hur det är att vara tonåring och kan därför inte lova att ta ansvar över ett djur under hela djurets livslängd. 

Jag tycker att ni ska hitta ett nytt hem till marsvinen. 

• Sunflora
    Yuppyupp skrev 2023-11-29 15:19:06 följande:

Hej och tack för ditt svar! Jag kan inte se att jag någonstans nämnde hur gammal min dotter är. Dina argument blir således irrelevanta. Däremot håller jag med dig. Jag vet att jag har det främsta ansvaret och att jag gjorde en ordentlig missbedömning. Marsvinen är inte misskötta på något vis, men de skulle helt klart kunna ha det bättre med någon som vill leka och umgås med dom. 

Om hon var under 18 år när ni köpte marsvinen är det ditt ansvar. Mina svar är inte irrelevanta så länge hon inte är vuxen, är hon 22 år idag är marsvinen hennes ansvar och det är inte din sak att lägga dig i hur hon väljer att göra. 

• Sunflora
    Anonym (Asså) skrev 2023-11-29 16:24:08 följande:
    Sluta kommentera då? Varför ens besvara tråden. Suck. Så onödigt 
    Du behöver inte läsa mina inlägg om du inte vill. Själv är jag här för att prata om det ts ville ha hjälp varför du är bärgar jag ingen aning om.
  • Sunflora
    Yuppyupp skrev 2023-11-29 16:25:13 följande:
    Hon är 11 år! Tack snälla för förståelse och för att du bollar lite. Planen var naturligtvis att ha dom kvar och det är den fortfarande, jag vill bara göra det som är bäst för djuren naturligtvis. 
    Hon var alltså 7 år när hon fick marsvinen. Varför skrev du till mig att åldrarna jag tog upp i mitt exempel var irrelevanta? Jag träffade ju helt rätt. 
Svar på tråden Djurvänner - hjälp mig att tänka rätt