Inlägg från: Anonym (redo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (redo)

Jobba hemifrån som redovisningskonsult

gebe skrev 2023-11-28 09:30:25 följande:
    Jobba hemifrån som redovisningskonsult

Någon som jobbar med bokföring/redovisning hemifrån?
    Vilket företag jobbar du för, eller har du eget företag?
    Jag jobbar som redovisningskonsult på en byrå nu där vi alla anställda sitter till 99% på kontoret. Vi har vissa program som vi endast kommer åt på servern på kontoret, så det är svårt att jobba hemifrån i någon större utsträckning.
    Jag skulle dock önska att jobba hemifrån, åtminstone ca 75-80%. Finns det någon redovisningskonsult som arbetar så? Snälla, ge mig förslag på arbetsgivare som har detta som möjlighet! Gärna i närheten av Malmö/Vellinge/Trelleborg/Svedala.

En variant är ju att du söker dig till en online-baserad redovisningsbyrå i tex Sthlm. Då kanske du behöver åka dit 3 ggr per år eller liknande. Men sedan alltid jobba hemifrån.

Den redovisningsbyrå jag har för mitt bolag jobbar så. De är baserade utanför stockholm men samtliga anställda sitter hemma/utomlands och jobbar.
  • Anonym (redo)
    Anonym (redo) skrev 2023-12-28 14:29:35 följande:
    En variant är ju att du söker dig till en online-baserad redovisningsbyrå i tex Sthlm. Då kanske du behöver åka dit 3 ggr per år eller liknande. Men sedan alltid jobba hemifrån.

Den redovisningsbyrå jag har för mitt bolag jobbar så. De är baserade utanför stockholm men samtliga anställda sitter hemma/utomlands och jobbar.
    tycker du fick svar i detta inlägg, TS
  • Anonym (redo)
    gebe skrev 2023-12-28 23:05:56 följande:
    Något åt det hållet skulle vara perfekt, i princip allt arbete för kunden går ju att lösa digitalt, det beror ju mest bara på vilka program man använder på byrån.
    Jag hade ju helst hittat en arbetsplats på närmare håll än Sthlm då jag ändå skulle vilja att det finns möjlighet att arbeta på kontoret och med kollegor emellanåt. Tänker att det borde finnas byråer även i (södra) Skåne som arbetar mer digitalt!?
    Det gör det säkert! Leta och scanna marknaden.

Gå på ekonomimässor, försök hitta din grej!
Svar på tråden Jobba hemifrån som redovisningskonsult