Hur kan jag uppnå förändring?
Jag skulle råda dig till att hitta ett socialt sammanhang där du kan känna dig hemma, bekväm och odla nya vänner, kontakter, nätverka och kanske i förlängningen en partner. Hitta ett socialt sammanhang som blir en fast punkt i ditt liv och inte bara tillfälliga kurser på några veckor med folk du aldrig mer ser.
Finns det något du är intresserad av och skulle vilja engagera dig i? Att ha ett engagemang för något gör också att du växer som människa, mår bättre, får bättre självförtroende. Politiska partier? Amnesty? Iogt-nto? Kyrkan? Köp motorcykel? Raggarbil?
Kolla upp vilka föreningar som finns där du bor och undersök om något kan locka dig och kan bli en ny fast punkt i ditt liv.
Jag själv tex har sysslat med körsång i över 20 år och det har öppnat massa dörrar för mig på andra plan . Jag kör motorcykel och har via mc-världen hittat massa kul aktiviteter, fått partners, vänner för livet och så många minnen. Tack vare min motorcykel har jag också halkat in i raggarsvängen och följer med på cruising och massa annat kul.