Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Hur kan jag uppnå förändring?

Jag skulle råda dig till att hitta ett socialt sammanhang där du  kan känna dig hemma, bekväm och odla nya vänner, kontakter, nätverka och kanske i förlängningen en partner.  Hitta ett socialt sammanhang som blir en fast punkt i ditt liv och inte bara tillfälliga kurser på några veckor med folk du aldrig mer ser. 
    Finns det något du är intresserad av och skulle vilja engagera dig i?  Att ha ett engagemang för något gör också att du växer som människa,  mår bättre, får bättre självförtroende.  Politiska partier?  Amnesty? Iogt-nto? Kyrkan? Köp motorcykel?  Raggarbil? 

Kolla upp vilka föreningar som finns där du bor och undersök om något kan locka dig och kan bli en ny fast punkt i ditt liv. 

Jag själv tex har sysslat med körsång i över 20 år och det har öppnat massa dörrar för mig på andra plan . Jag kör motorcykel och har via mc-världen hittat massa kul aktiviteter, fått partners, vänner för livet och så många minnen. Tack vare min motorcykel har jag också halkat in i raggarsvängen och följer med på cruising och massa annat kul. 

• Fjäril kär
    Brax skrev 2023-11-28 11:36:35 följande:

Tack. Det känns som att något måste ske om jag öht ska orka. 
    Jag har intressen, nu är det långfärdsskridsko som står för dörren. Jag har frågat några nya bekantskaper som jag kännt ett år drygt. Kanske hänger de med och det kan bli av.

Jag är på friskis en timme i veckan som tränare. Kanske något mer där?

Vet inte vad det mer finns?

Tyvärr tyngs jag ner över att det inte borde se ut så här..varför är det så här? Saker och ting borde vara på plats vid det här laget, socialt o partner. Hålla på och jaga vänner nu? Känns som livet gått fel vilket gör mig sjukt ledsen och förtvivlad.

Långfärdsskridskor och friskis är roliga aktiviteter men för mig låter dom inte särskilt sociala utan tvärtom väldigt ensamma aktiviteter och som du inte får nån naturlig social samvaro av. 

Jag tror diu behöver tänka mer utanför boxen och ansluta dig till nånting där det finns en större grupp människor som du träffar på fasta tider och där du i lugn och ro kan lära känna folk och få nya kontakter.  
Svar på tråden Hur kan jag uppnå förändring?