Jag får hålla koll på allt som rör sonen
Vi fick vårt första barn för ca 6 månader sedan. Det har alltid varit jag, dvs mamman som köpt, hållt koll på allting. genom andra mammor har jag förstått att de har det liknande, men inte så extremt. Är det vanligt eller hör Det till ovanligheten? Ska förklara lite. Dvs att det är jag som har koll på allt som rör barnet. Jag är hemma med honom, vi ammar och har alltid gjort, jag städar och håller iordning där hemma så gott det går, men det är inte lätt när barnet vill bli buren helst hela tiden, Fåe passa på den timmen han sover. När min sambo kommer hem tänler jag att han kanske vill umgås med sin son, men jag märker tydligt att tålamodet att kanske sitta på en filt och kela eller bära runt inte finns där. han säger hej och det är mer jag som ger över barnet till honom. De få gångerna jag vill träna passar han i en timme, efteråt är han helt slut för man kan ju inte sitta i soffan o kolla tv. Att jag skulle lämna hemma o åka iväg finns inte på kartan trots han tar flaska ibland. Jag går dagligen ut 3 gånger på promenad för han ska somna.
sen vet jag ju att han älskar vår son, men jag tror inte han vet vad det innebär med en bebis, man måste underhålla hela tiden o hålla koll. Inte nog med det så har jag koll på exakt allt som rör barnet. När nya kläder måste införskaffas, försäkring, blöjor, tvätta så rena kläder finns, vika tvätten för det gör tydligen jag så bra. Sen kan min sambo stå där o säga att pyjamasarna börjar bli för små, men köp nya då Tänker jag.
någon mer som haft det liknande? Tex sitter vi o äter o han skriker är det alltid jag som får sluta äta o plocka upp. visste min sambo jobbar o går upp tidigt, men att byta på natten finns inte. Går det över när barnet blir större? Tanken är att han ska vara föräldraledig om några månader men har sjölv insett att han inte klarar av full vecka så vi tänker dela på det.