48 körlektioner - ge upp?
Grattis till kortet! Bra att du inte gav upp. Om du nu hade tiden och ekonomin.
Jag kan faktiskt förstå i dagens Sverige, om folk inte har körkort. De behöver inte alls ha med just inlärningssvårigheter. Som någon sa i denna tråd? Det största skälet och ett ofta skäl. Är ekonomin.
Det är sjukt dyrt att ta körkort i Sverige. Tror vi ligger i topp 3 eller något i hela Sverige. Sen beror det ibland på bakgrund, social miljö. Har man föräldrar som inte har körkort. Då blir det svårt. Tänker på vissa personer jag stött på i mitt arbetsliv.
Där x , inte skulle haft råd. För antalet körlektioner sagd person skulle behövt. Skulle kosta multum, utöver själva körkortet. Denna person kände dessutom ingen att köra upp med. Då drar det iväg bara där, om man måste köpa sig lektioner. Lägg sen på själva köpet av bil, försäkringar etc. Så förstår man genast att det blir en ekonomisk omöjlighet för en hel del.
Jag har haft turen att ha haft föräldrar att köra upp med, på den tiden var ju körkort inte alls lika dyrt som idag. Då jag förstår fullt ut, att en del inte har det pga av ekonomi och helt andra förutsättningar.
Däremot kan jag tycka att en del arbetsgivare är lite lagom sviniga med detta. Det kräver ibland körkort, där det inte ens behövs. Allra värst är tjänster som är på timmar, etc. Där man kanske inte tjänar så mycket. Så bensin på det idag. Däremot förstår jag det i vissa fall. Som om det ligger ocentralt eller om det är en tjänst som innebär att du kommer köra fordon etc.
Återigen, grattis till dig =]