Inlägg från: Anonym (Isa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isa)

Vad är orsaken till att en får känslor för någon annan än sin partner?

Nej jag tror ju inte iaf att man varken behöver ha något problem, eller liknande i sitt förhållande efter så lång tid..
    Eller att man skulle vara polyamorös..bara för att man blir lite förälskad..

Tycker det är stor skillnad på att bli förälskad och att älska någon..och om man agerar på känslorna eller inte..

Man kan ju bli mer eller mindre förälskad eller kär (eller älska) annat än någon speciell person.
    Eller då kanske man kallar det något annat..men det kan vara en liknande känsla..

.

• Anonym (Isa)
    Anonym (ett år) skrev 2023-11-27 10:52:06 följande:
    Jag har sett att det är lätt för att andra att avgöra vad som är lämpligt. Ofta så är det olämpligt när en man är attraherad av en kvinna. Oavsett om hon är singel eller upptagen. Som jag skrev tidigare så tycker en del kvinnor att det är mer ok för dom att inleda nåt med en upptagen man, eller att hon själv är upptagen. Mer ok än att en singelman vill träffa en singelkvinna.
    Jag mådde dåligt av att vara olyckligt kär, men jag försökte med andra kvinnor. Gick inte och väntade på att kvinnan jag var kär i skulle bli singel.
    Kan du aldrig glömma vad din syster sa till dig, när du var kär i en mycket yngre kvinna på ditt jobb..

Det var ju flera år sen och nu har du dragit upp det i nästan varenda tråd du skriver i på FL..
    "Kaffedraken"  Jag tycker det bara är synd att du ff går efter vad din syster tycker..Strunta i vad hon tycker..

Du skriver att alla kvinnor tycker som din syster gör, men det är absolut inte sant..
Svar på tråden Vad är orsaken till att en får känslor för någon annan än sin partner?