Människor som kritiserar allt du gör
och talar om för dig hur du ska göra, leva, se ut, vad tycker du om såna människor? Och är de själva perfekta, gör allt rätt?
och talar om för dig hur du ska göra, leva, se ut, vad tycker du om såna människor? Och är de själva perfekta, gör allt rätt?
Löjlig tråd. Man kan väl ge råd till folk utan att själv vara perfekt? Ingen är helk perfekt liksom.
Kaffedraken, varför är du så otroligt känslig och tar så fruktansvärt illa upp av saker som andra säger (som kanske inte ens är illa menade), att du måste starta tråd efter tråd efter tråd om det? Du verkar se en stor del av omvärlden som fientligt inställd till dig. Är det inte dags att försöka ändra ditt synsätt lite, så att du kan släppa det du uppfattar som oförrätter och börja må bättre? Vore det inte trevligt att slippa känna att många är dumma mot dig, eller att i alla fall kunna skaka det av dig? Eller har du något konstigt behov av att tycka synd om dig själv och vältra dig i ditt eget elände?
Kaffedraken, varför är du så otroligt känslig och tar så fruktansvärt illa upp av saker som andra säger (som kanske inte ens är illa menade),
Jag blir provocerad av de som talar om hur jag ska vara och att allt jag gjorde var fel. Speciellt när man ser att männen de själva träffar var gulliga i deras ögon när de var blyga och nervösa. Varför var inte de männen avtändande?
Och de som talar om för mig hur jag ska vara får själva vara nervösa. De får göra fel, och gör inte allt rätt hela tiden. Jag säger inte till dom att de borde ha varit på ett annat sätt, att de skulle ha gjort annorlunda, att det mesta de gjorde var fel.
Visst är det du som har startat tråden, Kvinnor hyllas!
Där du länkar till olika reportage där kvinnor hyllas för att dom vågar se naturliga ut, dvs inte färga grått hår osv, Bla Agneta Sjödin m fl.
Länkarna visar kvinnor som är modiga och går emot alla krav som kvinnor kan ha på sitt utseende och dom hyllas för det.
Men om det nu är du som startat den så är det så typiskt för dig.
Du kritiserar kvinnor för vad dom gör dvs hyllar andra kvinnor som står upp för att dom åldras på ett naturligt sätt, du som minsann aldrig kritiserar någon, men jo du kritiserar ju kvinnor hela tiden
Inte ens i sådan tråd som handlar om att kvinnor hyllar andra kvinnor är det ok för dig att dom gör det.
Nej då ska det minsann heta, varför hyllas inte män, ingen hyllar dom och så vänds det emot kvinnor att dom utesluter män ifrån hyllningar.
Reportagen som visar starka kvinnor vänds till att män inte får hyllningar av kvinnor. Att män inte hyllar män nej det kritiseras inte utan bara att kvinnor hyllar andra kvinnor och det hela blir att du tar illa upp, du och andra medelåldersmän blir inte sedda.
I många trådar tar du illa upp och känner dig att det riktas mot dig fast du inte har något med syftet at göra.
Du kan ju inte ta illa upp för att kvinnor hyllar andra kvinnor te x.
DU kan inte kritisera det.
Om du är extremt känslig och tar åt dig för minsta lilla är det inte alla andra som måste tassa på tå runt dig utan du måste lära dig att inte ta åt dig av allt, du missförstår saker folk skriver hela tiden.
Ja du kan vara arg på din syrra för vad hon sagt men det är ju för din skull inte hennes då måste släppa det och gå vidare.
Det är ju bara du som förlorar på att älta detta, hon gör ju inte det.
Det bästa vore ju att du kunde visa henne att du inte längre tar åt dig vad hon säger och du gått vidare.