Inlägg från: Jenmpansnummerett |Visa alla inlägg
  • Jenmpansnummerett

BF aug 2024

Hej alla!
    Jag slutade med ppiller i augusti 2023 och tänkte att det är smart då det kan dröja upp till 2 år att bli gravid. 
    Vi har gökat på och sagt händer det så händer det, försökt varit lite lugnare vid ägglossning men jag är nog hyperfertil.
    2 menstruationer och sedan blev de uppehåll.
    Jag var på träningsläger vecka 5/6 och var helt slut i backarna så jag tänkte covid först.

Då gjorde jag test samma natt jag landade på arlanda.
    Jag plussade för 5 veckor sedan, nu går vi in i vecka 11 med plan 1 augusti som barn.

Då jag är 37 och han 41, första barn och vi är väldigt aktiva personer på hög nivå inom våra sporter så vela vi göra ett ultraljud. Vi gjorde ett första  för en vecka sedan.
    Krabat växer som den ska, hjärtat gick för fullt så något intervallpass var på gång där inne.

Vecka 5-7 var jag trött och blev andfådd snabbt. Magen känner jag växer och det är värst på kvällen. Men som barnmorska  sa, gör de lite ont så växer det.
    Illamående har jag haft extremt lite med och ingen spya. 
    Rännskita var tredje dag iaf 😅🤭
    Övrigt mår jag bra! Underbart att kunna hålla igång varje dag med träningen.

Nu väntas Nipt test och ultraljud i mitten på januari. Spännade och se om allt fortsatt ser bra ut.
    Någon mer här som tränar nästan varje dag på elit nivå? :)

• Jenmpansnummerett

Hej alla igen.
    Tränings tjejen här som har lyckats mått bra de flesta dagarna och är i vecka 13 nu.
    Är i väg på träningsläger igen ( tränar på då ca 25/30 timmar) på en vecka och man är lite långsammare men kroppen godkänner att jag kör på.

Dock märker jag växtvärk vissa dagar nu i vecka 12/13. Så pass att jag fått tagit alvedon.
    Någon mer som känner av det?  :)

Jag är smal i vanliga fall men det har sagt poff och nu har jag  gravidmage (eller  tarmar full med luft) 

• Jenmpansnummerett

Hallå igen! 
    Nytt besök hos barnmorskan igår och gjorde ultraljud.
    Den lilla växer så det knakar och allt såg toppen ut! Hon som gjorde ultraljudet gjorde lite extra och gick igenom fostret i minsta detalj för att kolla extra noga åt oss så allt såg bra ut. Så professionellt gjort.
    Så skönt iom det är första barnet på gång   😀 
    1a augusti fick vi som datum.
    Jag gjorde även Nipt test och får svar inom någon dag.

Tränar på och äter gott. Glad att graviditeten gillar min livsstil. 
    Hoppas alla ni andra som kommit lika långt får positiva besked  och att ni mår bra❤️ 

Svar på tråden BF aug 2024