• inezp

BF aug 2024

Plussade för 2 veckor sedan är idag på 5+2 och kom nyss hem från första samtalet med barnmorskan.

Kändes skönt (och konstigt!) att någon annan än vi två får reda på vår hemlighet!

Är orimligt nervös och orolig och har därför, förutsatt att vi klarar oss dit, bokat in ett tidigt UL 8+0. 

• inezp

Är idag på 8+0 och vi ska på tidigt ultraljud ikväll.. SÅ.NERVÖS.
    Var inne på VUL 6+4 pga. blödningar och då såg allt bra ut och fick se en liten klump med hjärtslag. Men är så rädd för att allt har förändrats sedan dess.... 

Förstår inte hur jag ska överleva fram tills dess att den "mest kritiska" perioden är över efter v.12.. 
    Nån vänlig själ som har tips på hur en står ut och hanterar oron?? Hjärta

• inezp
    Nomen123 skrev 2024-01-09 19:08:03 följande:
    Hej 😊 hoppas det gick bra idag på ultraljudet. Var också på ultraljud idag vecka 8+4 och fick se ett litet hjärta och en liten kropp som rörde sig.. så himla mysigt och mäktigt ❤️

Åh vad kul att höra Hjärta Det gick bra även här!! Puh!
    Precis som du säger, SÅ mäktigt att få se och framförallt höra hjärtslagen..

• inezp
    Hallonglass91 skrev 2024-01-09 21:37:06 följande:

Roligt att allt såg bra ut för er båda!😍

Efter mitt MA var jag orolig hela nästa graviditeten som gick bra och slutade i ett friskt barn. Nu är jag gravid igen och trots att jag har ett barn nu är jag orolig!

Såklart kan man jobba med själva oron genom att något mantra så som ?jag hoppas på det bästa?, prata med en psykolog, yoga, meditera osv men det bästa tipset nu i början jag har är faktiskt att distrahera sig och fokusera på annat än graviditen.

För vissa kanske det fungerar att fokusera inåt och tänka pos tankar kring sig och fostret eller så, men för mig gör det mig bara mer orolig för jag sätter då mer förhoppningar på graviditeten och då får jag en våg av oro typ.

12 veckor (och man vet ju typ bara att man är gravid i 8 veckor) är ju inte så lång tid egentligen och man har ju säkert saker man kan fokusera på lite extra så
    som jobbet, renovering, rensa garderoben, dansa, prova pilates osv osv.

❤️❤️

Tack för ditt svar! Hjärta
    Tror absolut att det är en bra strategi för många, att hålla sig sysselsatt.
    Och sen ska man självklart inte utgå ifrån att det kommer gå dåligt - för det gör det ju oftast inte.
    Vill ju inte sprida mer oro i gruppen än vad som säkert redan finns.. vet själv hur uppskrämd man blir av alla skräckhistorier som cirkulerar på FL. 

• inezp
    Anelaaa89 skrev 2024-01-14 19:49:54 följande:

I fredags när jag vaknade hade jag en en ljusbrun flytning i trosorna storlek som en tvåkrona ungefär,  några timmar senare syntes en liten brun strimma när jag torkade mig.
    I samband med detta började värk i nedre delen av magen som mensvärk, starkare än molvärken varit hittills i graviditeten (är idag 9+5).
    Värken har hållit i under helgen men ingen blödning eller ens antydan till färg i flygningarna, men är så himla orolig!
    Läst i så många trådar om brun flytning som början på missfall där det startat som min, sedan inget i flera dagar och sen kommer allt ut 😭

Någon som har någon uppmuntrande erfarenhet/klokhet att dela?
    Dee vill inte kolla vul utan färsk blödning och det är 3,5 oändliga veckor tills kub....

Åh vännen, lider verkligen med dig....
    Jag har själv haft liknande flytningar till och från och är idag på 9+6. 
    För min del har det inte inneburit något dåligt utan varit helt normalt. 
    Det är fruktansvärt när de där orostankarna bara blir större och större för att tillslut ta över helt.... 
    Du har säkert läst det själv många gånger men det är väldigt, väldigt vanligt med mindre blödningar/färgade flytningar i tidig graviditet. 
    Har du pratat med din BM? Bor du i en stad där du kan kontakta/besöka gynakut? Alternativt, har du möjlighet att betala för ett privat ultraljud för att stilla din oro?

• inezp
    Granen123 skrev 2024-02-13 14:04:11 följande:

Över en natt hände något med min panna, jag har fått en explosion med småfinnar över precis hela pannan. Har inte haft några som helst problem med huden eller hyn under graviditeten. Tills nu. 

Har någon annan varit med om något liknande? Vet att huden kan påverkas under graviditeten men jag tycker det är så konstigt att det bokstavligen kom över en natt så här, vilket så klart fick mina hjärnspöken att gå igång och börja oroa sig också.. :( 

Kan bara gratulera att du fram tills nu inte haft några problem med hyn! Flört
    Min har varit totalt kaos i perioder och är betydligt mer känslig än vanligt för parfymerade produkter och dylikt som kan irritera. Har behövt ändra min hudrutin och sluta med vissa duschprodukter..
    Mao ser i alla fall jag ingen anledning till varför du skulle behöva oroa dig för en sådan sak...  Glad
    Gäller att påminna sig om att att det ju är en hel del som händer i kroppen och massor av hormoner i omlopp som ställer till med lite diverse saker.. 

Svar på tråden BF aug 2024