Inlägg från: Hallonet28 |Visa alla inlägg
  • Hallonet28

BF aug 2024

Jag hoppar också på här! Jag är 28 år gammal och plussade i torsdags (14 dec). BF är 22 augusti enligt olika gravidappar. Det är min första graviditet, och det har varit otroligt mycket blandade känslor. Både lycka, oro och ren skräck. 

Fick veta sommaren 2022 att jag har sammanväxningar och sannolikt endometrios, vilket skapade en stor oro gällande min fertilitet. Jag och min sambo var inte redo där och då, utan jag började behandla med ppiller. Vi beslutade oss sedan för att jag skulle sluta med ppiller i oktober i år, så det har gått fort!

Tycker ni det är för tidigt att berätta för familj och vänner? Hur har ni andra gjort? 😊

• Hallonet28
    Lomal skrev 2023-12-15 23:56:42 följande:

Hejhej, jag plussade i onsdags och bf enligt beräkning 16/8, men tror att ägglossningen eventuellt var sen så kan ligga lite senare egentligen. Är min första graviditet och kan i princip ingenting om allt alla skriver om, att man kan mäta och se ökning på stickorna. på rfsusticka fick jag ett mycket svagt streck och på clear blue fick jag gravid. lite orolig dock för jag tog en till rfsusticks dagen efter och jag upplevde den svagare och idag har jag börjat få ?känningar? på vänstersida av naveln och neråt. Ingen smärta men typ samma känsla som en sträckning eller träningsvärk. Oroar mig för utomkvedskap :/ 

Gud vad roligt, grattis! Känner igen mig, allt är också helt nytt för mig. Har du tagit några fler tester sen dess?

Jag känner en stramade/molande värk i nedre delen av magen. Har du liknande? 😊

Svar på tråden BF aug 2024