Inlägg från: Anelaaa89 |Visa alla inlägg
  • Anelaaa89

BF aug 2024

Hej på er, plussat precis och är i ca 4+5 🌸🙏🏼
    Så fruktansvärt rädd att något ska gå fel.. Känner extremt starka symtom, såå trött och varm och flåsig, illamående så jag knappt får i mig något, brösten känns som att de är på väg att brista, mycket molvärk, annan stark smärta i ländrygg/ben/höfter som är svår att beskriva men stundtals riktigt illa. 
    Någon som vet om det är vanligt att känna graviditeten så starkt så tidigt? Negativt tecken med så mycket smärta eller positivt tecken med starka symptom?
    Fick negativa gravtest varje dag (även med testa tidigt) fram till Bim då jag äntligen fick plus, succesiv stegring efter det.

Mycket jobbiga tankar och känslor helt enkelt, men också tacksamhet! Hoppas ni alla mår bra 🥰

• Anelaaa89
    Mamapolarbear skrev 2023-12-11 06:01:51 följande:

låter helt normalt! De flesta plussar inte förrän efter BIM (en kompis till mig plussar först 3 dagar efter bim och hon har tre friska barn). vissa har starka symptom tidigt och andra har inga symptom alls. Att ha de symptom du beskriver i v 5, snart 6 låter helt normalt. Försök slappna av och njut av tiden så gott du kan. Du är gravid, det du känner är normalt. Kram! 

Tack snälla för ditt svar, det lugnade mig 🙏🏼🌸
  • Anelaaa89
    Granen123 skrev 2023-12-11 07:55:58 följande:

Gick på toaletten imorse, det kom lite rosa på pappret. Gick på toa en gång till och det kommer färskt blod. Kan inte annat än tolka detta som ett pågående missfall? aldrig varit gravid tidigare och därför aldrig varit med om ett missfall heller. Är i vecka 7-+0. 

Vet inte vart jag ska vända mig heller. Börjar jobba kl 09. Har tid bokad för tidigt ultraljud på onsdag men kan inte vänta fram tills dess. Det kan väl inte vara något annat än ett missfall? 🥺😞😔😢😭

Fy vad jobbigt vilken oro det måste vara 😔
    Man hör ju en del som fått blödningar utan att det varit någon fara, så jag håller tummarna för dig!
  • Anelaaa89
    Granen123 skrev 2023-12-13 11:12:58 följande:

Kl 06.45 imorse var jag och min sambo på gynkliniken?. Vi fick se ett pickande hjärta 😭😭😭❤️❤️❤️❤️ Vi hade redan ställt in oss på att vi fått missfall så känslorna var verkligen all over the place.

Nu vet jag att ett tickande hjärta inte är någon garanti alls för att slippa missfall framöver, men med tanke på blödningarna jag haft och att vi redan trodde att vi förlorat det vi önskat allra mest så blev det överväldigande. Till och med gynekologen fick torka bort en tår ur ögat. 🥲

Gick in i tråden för att se hur det gått för dig, började tjuta jag med när jag läste det du skrivit 😩🥰
    Såklart det inte är någon garanti och saker kan hända, men så är det ju!
    Vilket mirakel att efter den upplevelsen få se hjärtat slå, blir så glad för eran skull!! 😍
  • Anelaaa89
    Villblimamma98 skrev 2023-12-13 19:39:15 följande:

Granen123 grattis! ❤️ hoppas allt fortsätter att se bra ut. Jag har mitt ultraljud i morgon och är så jävla nervös...

Hoppas det gått bra idag 🙏🏼
  • Anelaaa89
    Villblimamma98 skrev 2023-12-14 16:53:53 följande:

Hade precis ultraljudet. Allt såg bra ut. Grät när hon sade att bebisen levde. Den mätte exakt 7+0 som den ska ❤️ bf 1/8

Åh vad härligt! Vilken lycka 😍
    Önskar också att jag kunde göra VUL men det erbjuds inte där jag bor trots oro och tidigare missfall, finns ingen privat klinik här alls och de som finns i andra städer i länet är fullbokade 😩
  • Anelaaa89
    Mikan91 skrev 2024-01-03 14:15:55 följande:

Hej allihopa 😊

Kul med en tråd för bf i Augusti  😁
    Det har jag med, planerad bf 17 Augusti, supernervös dock hade mf i november så blev gravid fort igen, ska på vul imorgon då är jag 6+4 pga blödning allt såg bra ut på sista vul när blödningen var så hoppas allt utvecklas som det ska 😊

Grattis och välkommen 🥳💕
    Håller tummarna för dig imorgon 🙏🏼
  • Anelaaa89

Idag trillade alla kallelser till barmorska/provtagning/ultraljud in! Börjar kännas verkligt på riktigt nu.
    Första UL (kub) blir i veckan 13+2,  känns så himla långt bort då jag är i vecka 9 nu bara..  vilken orimlig väntan mellan plusset till att faktiskt faktiskt få svart på vitt att det finns ett litet liv där inne 😩🤣

• Anelaaa89

I fredags när jag vaknade hade jag en en ljusbrun flytning i trosorna storlek som en tvåkrona ungefär,  några timmar senare syntes en liten brun strimma när jag torkade mig.
    I samband med detta började värk i nedre delen av magen som mensvärk, starkare än molvärken varit hittills i graviditeten (är idag 9+5).
    Värken har hållit i under helgen men ingen blödning eller ens antydan till färg i flygningarna, men är så himla orolig!
    Läst i så många trådar om brun flytning som början på missfall där det startat som min, sedan inget i flera dagar och sen kommer allt ut 😭

Någon som har någon uppmuntrande erfarenhet/klokhet att dela?
    Dee vill inte kolla vul utan färsk blödning och det är 3,5 oändliga veckor tills kub....

• Anelaaa89
    inezp skrev 2024-01-15 13:40:49 följande:

Åh vännen, lider verkligen med dig....
    Jag har själv haft liknande flytningar till och från och är idag på 9+6. 
    För min del har det inte inneburit något dåligt utan varit helt normalt. 
    Det är fruktansvärt när de där orostankarna bara blir större och större för att tillslut ta över helt.... 
    Du har säkert läst det själv många gånger men det är väldigt, väldigt vanligt med mindre blödningar/färgade flytningar i tidig graviditet. 
    Har du pratat med din BM? Bor du i en stad där du kan kontakta/besöka gynakut? Alternativt, har du möjlighet att betala för ett privat ultraljud för att stilla din oro?

Tack fina du för ditt svar 🙏🏼????🏼
    Då är vi nästan exakt lika långt gångna du och jag! Hoppas allt ska gå bra med båda våra små 🙏🏼🙏🏼

Ja jag nog googlat alldeles för mycket men det verkar som att det är vanligare än man tror just med färgade flytningar och till och med blödningar, även de på gyn har lugnat mig (de tar dock inte emot för vul om det inte är färskt blod eller andra symtom som feber och svåra smärtor. BM har jag inte träffat än utan första besöket är i vecka 16 här där jag bor (först hälsosamtal via telefon, sen kub och efter det inskrivning med bm), och sista kliniken för privat ultraljud har stängt igen här! Jättetokigt och lite läskigt ändå, bor ju i en ganska stor stad. 

Känns lättare nu i alla fall och känner mig positiv inför att det har och ska fortsätta gå bra med bebis! Kram!
  • Anelaaa89
    Iriss skrev 2024-01-16 22:22:20 följande:

Anelaaa89: Jag lyckas inte tagga dig men vill bara säga att jag fått bruna flytningar två gånger och fått panik efter att ha googlat. Först i vecka 5 och sedan vecka 7. Nu är jag i vecka 9 och var för några dagar sedan på VUL och allt såg bra ut. Barnmorskan sa då att bruna flytningar inte är något att oroa sig för om det inte samtidigt gör väldigt ont. Man är så lättblödande i tidig graviditet att det kan orsakas av att man lyft något eller hostat hårt typ, det var hennes förklaring. Jag tyckte också jag fick starkare mensvärk i samband med flytningarna men det kan ju också bero på att man känner efter minsta lilla när man blir orolig. Ville bara ge några lugnande ord. Håller tummarna för att allt går bra!!

Tack snälla för de orden! Hjärnan kan verkligen gå in i katastroftänk när man är orolig..
    Kram 🥰
Svar på tråden BF aug 2024