Inlägg från: Granen123 |Visa alla inlägg
  • Granen123

BF aug 2024

Jag plussade i fredags bim -1. Är 33 år, likaså min sambo. Bådas första barn, varit tillsammans i snart 5 år. Försökt bli gravida länge utan resultat.

I februari i år kollade jag upp min äggreserv som visade sig vara låg och min sambo kollade kvalitén på spermierna som var bra. Vi sa till varandra att vi skulle ge oss det här året på oss, att fortsätta försöka bli gravida på egen hand men om vi inte lyckats skulle vi boka in en tid för vidare hjälp. Vi har faktiskt en tid bokad hos reproduktionscentrum i nästa vecka som jag lär ringa och avboka imorgon... 🙈 

Det känns otroligt overkligt allting, men jag är så lycklig, glad, pirrig och förväntansfull. Samt en gnutta orolig också såklart att det inte ska gå hela vägen. Men vill ändå tillåta mig att glädjas åt att vi för första gången har lyckats bli gravida 🥹😍

• Granen123

31/7 eller 1/8, Filuren888, andra barnet
    31/7 eller 1/8, Villblimamma98, första barnet 

5/8 Granen123, första barnet
    6/8 MagganTop, tredje barnet

6/8 Alvedon83, fjärde barnet
    6/8 Cinapuffen, fjärde barnet
    9/8 xXHalloweenXx, femte barnet 

• Granen123
    Enligt mina appar är jag i vecka 5 (4+2)?  jag har fortsatt att ta gravtester sedan jag fick positivt gravtest för första gången i mitt liv i fredags 24/11. Detta då jag haft lite svårt att ta in att jag på riktigt är gravid.

Jag undrar dock när rfsu?s stickor brukar visa starkare streck? Mitt är fortfarande inte särskilt starkt även om det är starkare än det var i början. Det tog längst tid med alla tester jag tagit att ens se något streck med RFSU. Det går förvisso åt rätt håll om jag jämför med helgens testresultat. Har köpt ett till test med veckoindikator. Tog ett sådant i fredags för att förstå att jag verkligen var gravid och då stod det vecka 1-2. Vill därför vänta lite till med det innan jag ?slösar? ett till med veckoindikator då dem ju kostar en del. 

Tog en bild på mitt test så ni ser vilken styrka det visar? 

• Granen123
    MichelleMilli

Var det svårt att få tid bokad så pass tidigt i graviditeten? Vilken stad har du lyckats boka? :)
  • Granen123

Jag vill gärna vara med i fb-gruppen. Har dock inget fb-konto men kan tänka mig att skaffa mig ett tillfälligt för att få ta del av gruppen 🥰 Ska försöka ordna ett konto när jag kommer hem ikväll annars i början av veckan. 

• Granen123

Första barnet och första gången jag lyckats bli gravid. Allt är så nytt och overkligt. Har fortfarande svårt att ta in att jag är gravid, plussade fred 24/11. Kommer aldrig glömma denna dagen. ❤️

Tänkte boka in ett privat tidigt ultraljud. Hur mår ni andra? Jag känner av lite lätt illamående på mornarna innan jag ätit frukost. Samt lite mensliknande värk, brösten har växt också. Dock är magen oootroligt svullen pga alla hormoner och tarmarna gissar jag. Måste knäppa upp jeansen på dagarna. Vi har valt att hålla det hemligt tills vi gjort det tidiga ultraljudet. Problemet är bara att 3 av mina 5 syskon fyller år nu i december och ska ha födelsedagsmiddagar, sen jul och nyår på det med både min och sambos familjer.

Förhoppningsvis får vi positiva besked på tidigt ultraljud veckan före jul och isåfall kommer vi berätta för våra familjer över jul. Även om det då är fortsatt tidigt i graviditeten då, men jag orkar inte hålla det hemligt heller och vill dela denna underbara ?nyhet? med familjen ❤️ vill heller inte att alla i hemlighet ska hinna se/förstå/fatta innan jag själv får välja att berätta det. Hur känner och tänker ni andra kring det här med att berätta om graviditeten? Vi funderar ev på om jag ska ta NIPT också eller inte? någon av er som har erfarenhet av att göra det?

• Granen123
    MagganTop skrev 2023-12-09 23:02:27 följande:

Nån mer som tycker tiden går långsamt nu? v 5+4

Ja väldigt långsamt? 👀 har tidigt ultraljud inbokat på onsdag nästa vecka. Jag är både förväntansfull, orolig och nervös inför vad det ska visa. Känslomässig (långsam) bergochdalbana det här att vara gravid.. vet inte när jag ska våga ta in det här på riktigt? känns som jag försöker skydda mig själv känslomässigt genom att inte våga glädjas 100% ännu. Kommer man komma till en punkt när man väl vågar göra det? Är så otroligt rädd för att det inte ska gå vägen..  
  • Granen123

Gick på toaletten imorse, det kom lite rosa på pappret. Gick på toa en gång till och det kommer färskt blod. Kan inte annat än tolka detta som ett pågående missfall? aldrig varit gravid tidigare och därför aldrig varit med om ett missfall heller. Är i vecka 7-+0. 

Vet inte vart jag ska vända mig heller. Börjar jobba kl 09. Har tid bokad för tidigt ultraljud på onsdag men kan inte vänta fram tills dess. Det kan väl inte vara något annat än ett missfall? 🥺😞😔😢😭

• Granen123
    Granen123 skrev 2023-12-11 07:55:58 följande:

Gick på toaletten imorse, det kom lite rosa på pappret. Gick på toa en gång till och det kommer färskt blod. Kan inte annat än tolka detta som ett pågående missfall? aldrig varit gravid tidigare och därför aldrig varit med om ett missfall heller. Är i vecka 7-+0. 

Vet inte vart jag ska vända mig heller. Börjar jobba kl 09. Har tid bokad för tidigt ultraljud på onsdag men kan inte vänta fram tills dess. Det kan väl inte vara något annat än ett missfall? 🥺😞😔😢😭

Är i vecka 6+0? inte 7+0.
Svar på tråden BF aug 2024