• anonym05swe

Är det kärlek för henne jag känner?

Hej, jag är samma person som skrev igår om hon jag gillar djupt men vissa att jag bara målade upp en drömbild av henne trots att jag inte instämmer i det. Vad skulle ni räkna det som om jag känner såhär om henne efter att vi mött två gånger och sedan andra gången föll jag handlöst för henne och har velat vara med henne sedan dess. Har inte meddelat henne dock utan ska etablera kontakt först och försöka dejta henne innan.

Det är såhär jag känner för henne typ: 

Tänker ofta på henne

Vill att jag ska bli med henne 
    Är alltid nervös när jag ska träffa henne 
    Ser henne som en person som är rolig, trevlig och alltid spännande att träffa

Attraherad till djupt 
    Vill bli med henne i ett långdistansförhållande sålänge (då vi bor 3-4 h bort från varandra)

Att bara prata med henne är roligt 

Litar på henne 

Skulle kunna se mig själv med henne under en lång tid då jag gillar henne

• Svar på tråden Är det kärlek för henne jag känner?
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 09:23:51 följande:

Jag ska göra allt för att lära känna henne först på djupet innan jag överhuvudtaget ska säga till henne. Inte omöjligt att vi blir ett par.

Jättetråd? 

I denna tråd ältade du mer eller mindre samma saker i över 50 inlägg utan att komma en bit närmare henne. Folk försökte verkligen hjälpa dig, komma med råd vad du borde göra, hjälpa dig reda ut dina känslor men du bara malde på med samma saker om och om igen

www.familjeliv.se/forum/thread/82676068-hon-ar-den-jag-vill-dejta-men-hon-har-ingen-aning-vad-bor-jag-gora-nu
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 09:30:58 följande:
    I denna tråd ältade du mer eller mindre samma saker i över 50 inlägg utan att komma en bit närmare henne. Folk försökte verkligen hjälpa dig, komma med råd vad du borde göra, hjälpa dig reda ut dina känslor men du bara malde på med samma saker om och om igen

www.familjeliv.se/forum/thread/82676068-hon-ar-den-jag-vill-dejta-men-hon-har-ingen-aning-vad-bor-jag-gora-nu

Lugnt, 

Jag ska följa råden och kontakta henne vid en god tidpunkt för att långsamt skapa en relation med henne först via soc.medier innan vi kan gå på en dejt och efter det ev bli ett par om vi klickar. 

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 09:33:59 följande:

Lugnt, 

Jag ska följa råden och kontakta henne vid en god tidpunkt för att långsamt skapa en relation med henne först via soc.medier innan vi kan gå på en dejt och efter det ev bli ett par om vi klickar. 

När är en god tidpunkt?

Ni har ett event till innan jul då ni kanske ses. Nästa chans blir till sommaren om jag förstod det rätt.

Vad exakt är det som hindrar att du  skriver till henne idag
    "Hej! Kul event och kul att träffa dig. Kommer du på decembermötet, det gör jag?"
  • Anonym (Ulla)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 09:06:41 följande:

Så det är typ kärlek om jag först träffar henne mer och sedan ev hamnar i ett förhållande med henne? 

Eller hur ska jag tolka det?  

Typ så. Att älska någon är större och djupare än en förälskekse. För att älska någon behöver man känna den personen väl. Du känner knappt den här tjejen alls. 

Men det är stort och häftigt att vara förälskad! Lycka till med dejtandet! 

• Anonym (t-olololol)

Vad är detta egentligen? Ja jävligt suspekt för... drömbilden där du satte henne på en piedestal har inget att göra med att du blivit lite förälskad. Starta en ny tråd du där du diskuterar exakt samma sak som tidigare två, en tråd per dag i denna fart. Du hävdar att du känner henne = vad folk motsätter sig men ta det några varv till.

• anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 09:37:16 följande:
    När är en god tidpunkt?

Ni har ett event till innan jul då ni kanske ses. Nästa chans blir till sommaren om jag förstod det rätt.

Vad exakt är det som hindrar att du  skriver till henne idag
    "Hej! Kul event och kul att träffa dig. Kommer du på decembermötet, det gör jag?"
    Ja, tänkte skriva något liknande lite senare idag. Vet inte hur det kommer tas emot men är rätt ofarligt så bör vara ofarligt. 
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 09:50:45 följande:
    Ja, tänkte skriva något liknande lite senare idag. Vet inte hur det kommer tas emot men är rätt ofarligt så bör vara ofarligt. 
    Gör så här nu. Skriv inte mer här idag innan du har skrivit till henne. När du gjort det kan du återkoppla

Du lär gå sista året på gymnasiet, lägg lite fokus på plugg och decemberproven
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 09:53:31 följande:
    Gör så här nu. Skriv inte mer här idag innan du har skrivit till henne. När du gjort det kan du återkoppla

Du lär gå sista året på gymnasiet, lägg lite fokus på plugg och decemberproven
    Har nu dm:at henne och sade att det var roligt senast vi sågs och undrar om hon kommer på nästa event. Så har nyss skickat. 

Kommer inte stacka heller utan enbart skicka 1 meddelande åt gången också. 

Vi får se hur det går
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 12:25:54 följande:
    Har nu dm:at henne och sade att det var roligt senast vi sågs och undrar om hon kommer på nästa event. Så har nyss skickat. 

Kommer inte stacka heller utan enbart skicka 1 meddelande åt gången också. 

Vi får se hur det går
    Bra jobbat!

Nu kommer responsen om detta kan utvecklas. Svarar hon inte är du rökt. Då är det bara att gråta en skvätt och gå vidare.

Svara hon är hon inte helt ointresserad av dig. Då kan du fortsätta kommunikationen och börja lära känna varandra mera.

Och ja, det är jätteläskigt att vänta. Vi har alla gjort det. Man blir förälskad i någon, börjar få drömmar, tar någon form av kontakt och har ångest för svaret. Ibland skiter det sig och ibland blir det något bra,
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 12:34:57 följande:
    Bra jobbat!

Nu kommer responsen om detta kan utvecklas. Svarar hon inte är du rökt. Då är det bara att gråta en skvätt och gå vidare.

Svara hon är hon inte helt ointresserad av dig. Då kan du fortsätta kommunikationen och börja lära känna varandra mera.

Och ja, det är jätteläskigt att vänta. Vi har alla gjort det. Man blir förälskad i någon, börjar få drömmar, tar någon form av kontakt och har ångest för svaret. Ibland skiter det sig och ibland blir det något bra,
    Har fått svar och vi kommer ses nästa vecka där. Ska försöka prata med henne där en del och bygga vidare därifrån 

Ska bli jätteroligt att ses där med henne.
Svar på tråden Är det kärlek för henne jag känner?