• Anonym (H)

Är det kärlek för henne jag känner?

Du är förälskad. Vi har alla varit unga, oerfarna och förälskade någon gång

Jättefint och spännande i sig. Nu får du hoppas att hon känner något för dig också och eventuelt utveckla er relation.

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 09:06:41 följande:

Så det är typ kärlek om jag först träffar henne mer och sedan ev hamnar i ett förhållande med henne? 

Eller hur ska jag tolka det? 

Du känner henne inte, har knappt pratat med henne, har inte rört vid henne. Du är förälskad vilket är fint och kärleken kanske kommer

Tänker du starta en nya jättetråd du då ätar och upprepar dig i alla oändlighet igen?
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 09:23:51 följande:

Jag ska göra allt för att lära känna henne först på djupet innan jag överhuvudtaget ska säga till henne. Inte omöjligt att vi blir ett par.

Jättetråd? 

I denna tråd ältade du mer eller mindre samma saker i över 50 inlägg utan att komma en bit närmare henne. Folk försökte verkligen hjälpa dig, komma med råd vad du borde göra, hjälpa dig reda ut dina känslor men du bara malde på med samma saker om och om igen

www.familjeliv.se/forum/thread/82676068-hon-ar-den-jag-vill-dejta-men-hon-har-ingen-aning-vad-bor-jag-gora-nu
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 09:33:59 följande:

Lugnt, 

Jag ska följa råden och kontakta henne vid en god tidpunkt för att långsamt skapa en relation med henne först via soc.medier innan vi kan gå på en dejt och efter det ev bli ett par om vi klickar. 

När är en god tidpunkt?

Ni har ett event till innan jul då ni kanske ses. Nästa chans blir till sommaren om jag förstod det rätt.

Vad exakt är det som hindrar att du  skriver till henne idag
    "Hej! Kul event och kul att träffa dig. Kommer du på decembermötet, det gör jag?"
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 09:50:45 följande:
    Ja, tänkte skriva något liknande lite senare idag. Vet inte hur det kommer tas emot men är rätt ofarligt så bör vara ofarligt. 
    Gör så här nu. Skriv inte mer här idag innan du har skrivit till henne. När du gjort det kan du återkoppla

Du lär gå sista året på gymnasiet, lägg lite fokus på plugg och decemberproven
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 12:25:54 följande:
    Har nu dm:at henne och sade att det var roligt senast vi sågs och undrar om hon kommer på nästa event. Så har nyss skickat. 

Kommer inte stacka heller utan enbart skicka 1 meddelande åt gången också. 

Vi får se hur det går
    Bra jobbat!

Nu kommer responsen om detta kan utvecklas. Svarar hon inte är du rökt. Då är det bara att gråta en skvätt och gå vidare.

Svara hon är hon inte helt ointresserad av dig. Då kan du fortsätta kommunikationen och börja lära känna varandra mera.

Och ja, det är jätteläskigt att vänta. Vi har alla gjort det. Man blir förälskad i någon, börjar få drömmar, tar någon form av kontakt och har ångest för svaret. Ibland skiter det sig och ibland blir det något bra,
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 12:43:10 följande:
    Har fått svar och vi kommer ses nästa vecka där. Ska försöka prata med henne där en del och bygga vidare därifrån 

Ska bli jätteroligt att ses där med henne.
    Kul! Fortsätt nu hålla samtalt igång om skola, eventet, vädret mm.  Så att när ni ses så känner ni varandra mycket bättre
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 13:27:13 följande:
    Ja, ska försöka fortsätta samtalet i lagomt tempo. Att skriva för mycket kan ses som "desperat" eller dylikt.
    Det borde lösa sig, du har själv sagt att du är bra på att kommunicera
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 13:46:49 följande:

Ja, när det behövs men sade också att jag inte oftast vågar kontakta folk heller typ. Ska iaf försöka upprätthålla god kontakt med henne. 

Om vi till slut blir ett par vet jag inte vad jag ska säga.

Du har upprättat kontkat med henne. Kommunikation behövs nu!
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 14:14:19 följande:
    Så jag borde skriva innan vi ses också?
    Ja! Nu gäller det att hålla dialogen öppen. Hon har svarat, då skriver du tillbaka.
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2023-11-24 14:26:41 följande:
    Har svarat henne men det vi gjort upp är att vi ska ses där sedan är det svårt att prata om samma ämne igen. Hon verkar tycka det ska bli väldigt roligt att vi ska ses iaf!
    Skriv något om skolan, ni borde båda gå på gymnasiet och ha mycket gemensamt där t ex."Har skittråkigt, matteprov på onsdag och fattar ingenting. Vad tycker du om matte?"

Håll igång dialogen. Berätta något om dig själv, ställ öppna frågor. Reflektera över hennes svar, visa intresse för henne. 
Svar på tråden Är det kärlek för henne jag känner?