• anonym05swe

Är det kärlek för henne jag känner?

Hej, jag är samma person som skrev igår om hon jag gillar djupt men vissa att jag bara målade upp en drömbild av henne trots att jag inte instämmer i det. Vad skulle ni räkna det som om jag känner såhär om henne efter att vi mött två gånger och sedan andra gången föll jag handlöst för henne och har velat vara med henne sedan dess. Har inte meddelat henne dock utan ska etablera kontakt först och försöka dejta henne innan.

Det är såhär jag känner för henne typ: 

Tänker ofta på henne

Vill att jag ska bli med henne 
    Är alltid nervös när jag ska träffa henne 
    Ser henne som en person som är rolig, trevlig och alltid spännande att träffa

Attraherad till djupt 
    Vill bli med henne i ett långdistansförhållande sålänge (då vi bor 3-4 h bort från varandra)

Att bara prata med henne är roligt 

Litar på henne 

Skulle kunna se mig själv med henne under en lång tid då jag gillar henne

• Svar på tråden Är det kärlek för henne jag känner?
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 08:47:00 följande:

Du är förälskad. Vi har alla varit unga, oerfarna och förälskade någon gång

Jättefint och spännande i sig. Nu får du hoppas att hon känner något för dig också och eventuelt utveckla er relation.

Mm, vill verkligen bli med henne. Problemet för mig är att vi har typ 3-4 h bort till varandra. Om vi skulle bli ihop med varandra skulle det vara krångligt men helt värt det. 

• anonym05swe

Tillägg: Har träffat henne två gånger och föll för henne andra gången. Vi bor på avstånd på 3-4 h. 

Ser henne som en person jag måste dejta med innan vi blir ihop (om hon vill)

• anonym05swe
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-11-24 08:53:51 följande:

Bli med henne???? Väldigt konstigt uttryck.

Men men... lycka till!

Bli med= bli ihop med henne

Mm, jag får hoppas det går vägen och att vi blir ett par. 

• anonym05swe
    Anonym (Ulla) skrev 2023-11-24 08:58:12 följande:

Du älskar henne inte. Du är förälskad. 

Så det är typ kärlek om jag först träffar henne mer och sedan ev hamnar i ett förhållande med henne? 

Eller hur ska jag tolka det? 

• anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 09:10:24 följande:
    Du känner henne inte, har knappt pratat med henne, har inte rört vid henne. Du är förälskad vilket är fint och kärleken kanske kommer

Tänker du starta en nya jättetråd du då ätar och upprepar dig i alla oändlighet igen?

Jag ska göra allt för att lära känna henne först på djupet innan jag överhuvudtaget ska säga till henne. Inte omöjligt att vi blir ett par.

Jättetråd? 

• anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 09:30:58 följande:
    I denna tråd ältade du mer eller mindre samma saker i över 50 inlägg utan att komma en bit närmare henne. Folk försökte verkligen hjälpa dig, komma med råd vad du borde göra, hjälpa dig reda ut dina känslor men du bara malde på med samma saker om och om igen

www.familjeliv.se/forum/thread/82676068-hon-ar-den-jag-vill-dejta-men-hon-har-ingen-aning-vad-bor-jag-gora-nu

Lugnt, 

Jag ska följa råden och kontakta henne vid en god tidpunkt för att långsamt skapa en relation med henne först via soc.medier innan vi kan gå på en dejt och efter det ev bli ett par om vi klickar. 

• anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 09:37:16 följande:
    När är en god tidpunkt?

Ni har ett event till innan jul då ni kanske ses. Nästa chans blir till sommaren om jag förstod det rätt.

Vad exakt är det som hindrar att du  skriver till henne idag
    "Hej! Kul event och kul att träffa dig. Kommer du på decembermötet, det gör jag?"
    Ja, tänkte skriva något liknande lite senare idag. Vet inte hur det kommer tas emot men är rätt ofarligt så bör vara ofarligt. 
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 09:53:31 följande:
    Gör så här nu. Skriv inte mer här idag innan du har skrivit till henne. När du gjort det kan du återkoppla

Du lär gå sista året på gymnasiet, lägg lite fokus på plugg och decemberproven
    Har nu dm:at henne och sade att det var roligt senast vi sågs och undrar om hon kommer på nästa event. Så har nyss skickat. 

Kommer inte stacka heller utan enbart skicka 1 meddelande åt gången också. 

Vi får se hur det går
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 12:34:57 följande:
    Bra jobbat!

Nu kommer responsen om detta kan utvecklas. Svarar hon inte är du rökt. Då är det bara att gråta en skvätt och gå vidare.

Svara hon är hon inte helt ointresserad av dig. Då kan du fortsätta kommunikationen och börja lära känna varandra mera.

Och ja, det är jätteläskigt att vänta. Vi har alla gjort det. Man blir förälskad i någon, börjar få drömmar, tar någon form av kontakt och har ångest för svaret. Ibland skiter det sig och ibland blir det något bra,
    Har fått svar och vi kommer ses nästa vecka där. Ska försöka prata med henne där en del och bygga vidare därifrån 

Ska bli jätteroligt att ses där med henne.
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 13:10:23 följande:
    Kul! Fortsätt nu hålla samtalt igång om skola, eventet, vädret mm.  Så att när ni ses så känner ni varandra mycket bättre
    Ja, ska försöka fortsätta samtalet i lagomt tempo. Att skriva för mycket kan ses som "desperat" eller dylikt.
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 13:38:05 följande:
    Det borde lösa sig, du har själv sagt att du är bra på att kommunicera

Ja, när det behövs men sade också att jag inte oftast vågar kontakta folk heller typ. Ska iaf försöka upprätthålla god kontakt med henne. 

Om vi till slut blir ett par vet jag inte vad jag ska säga.

• anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 13:49:18 följande:
    Du har upprättat kontkat med henne. Kommunikation behövs nu!
    Så jag borde skriva innan vi ses också?
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 14:16:00 följande:
    Ja! Nu gäller det att hålla dialogen öppen. Hon har svarat, då skriver du tillbaka.
    Har svarat henne men det vi gjort upp är att vi ska ses där sedan är det svårt att prata om samma ämne igen. Hon verkar tycka det ska bli väldigt roligt att vi ska ses iaf!
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2023-11-24 14:45:06 följande:
    Skriv något om skolan, ni borde båda gå på gymnasiet och ha mycket gemensamt där t ex."Har skittråkigt, matteprov på onsdag och fattar ingenting. Vad tycker du om matte?"

Håll igång dialogen. Berätta något om dig själv, ställ öppna frågor. Reflektera över hennes svar, visa intresse för henne. 
    Ja, tror dock att prata om skolan är bland det tråkigaste för henne (ingen gillar att prata om skolan utanför skolan av de jag känner).

Ja, ska försöka hålla upp dialogen tills vi ses på helgen
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2023-11-24 16:06:54 följande:

Du är attraherad och intresserad så du får pirr i magen. 

Visst kan man kalla det förälskelse, men du känner henne inte, så det är en drömbild än så länge. 

När du lät känna henne kommer hon vara olik vad du tänkt dig, kanske djupnar dina känslor då, kanske avtar de.
    Det låter dock som det kommer bli svårt att lära känna henne, än mindre ha en relation, när ni bor så långt från varandra.

Vet inte, skulle säga att jag gillar henne starkt. Känner henne lite grann och vill träffa henne mer. 

Ja, det är ett problem men kommer förmodligen flytta närmare den staden när jag ska plugga så det är närmre. Jag skulle kunna vara i ett långdistansförhållande med henne om det behövs om vi blir ett par. Allt jag vill är att leva i ett ömsesidigt kärleksfyllt förhållande med henne egentligen men ska först försöka lära känna henne en del först. 
  • anonym05swe
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-24 19:04:03 följande:

Ja, det låter som kärlek! Hur känner du om du plötsligt ser hennes avatar komma upp på skärmen? Om du hajar till, hjärtat hoppar över ett slag, och du känner som en het våg dra genom huvudet, så är det kärlek! Om du känner att det står ett särskilt skimmer runt hennes bild, att hon är speciell och unik - så är det kärlek!

Jag gillar henne. Svårt att förklara då vi enbart träffats två gånger men föll för henne andra gången så fort jag kunde prata med henne, se henne och vara med henne då.
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2023-11-24 16:06:54 följande:

Du är attraherad och intresserad så du får pirr i magen. 

Visst kan man kalla det förälskelse, men du känner henne inte, så det är en drömbild än så länge. 

När du lät känna henne kommer hon vara olik vad du tänkt dig, kanske djupnar dina känslor då, kanske avtar de.
    Det låter dock som det kommer bli svårt att lära känna henne, än mindre ha en relation, när ni bor så långt från varandra.

Sedan jag träffade henne den tredje gången vet jag nu att det är kärlek, ännu mer sedan jag skrev med henne. 

Jag ska göra allt för att lära känna henne, mina känslor kommer inte avta för henne. 

• anonym05swe
    Anonym (Lisa) skrev 2024-01-31 14:27:16 följande:
    Ändå så har du dejtat en annan tjej. 
    Att träffa någon över en bio och lunch är inte direkt att dejta någon. Vi har enbart setts 1 gång och efter den träffen vet jag ännu mer att hon jag gillar är den enda jag har känslor för. 
  • anonym05swe
    Anonym (Lisa) skrev 2024-01-31 17:37:18 följande:
    Svarar AI samma? Eller får du något annat svar där, t ex att det är ok att gå på bio med någon annan så länge inga känslor är inblandade?

Inte frågat någon AI om det. 

Hon och jag som jag dejtade är inte ett par. Jag har inte varit otrogen eller oärlig. Jag ångrar dejten som sagt men är glad över att inte vi blev ett par (för jag gillar en annan tjej). Jag är lojal mot tjejen jag gillar, inte dm:at andra tjejer ex och inte gått på dejt igen med någon annan. Alla gör fel. 

Svar på tråden Är det kärlek för henne jag känner?