Inlägg från: Anonym (Ett_jävla_tjat_alltså) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ett_jävla_tjat_alltså)

Tjatet på undomar idag!!

Det var ett tjatande även på mina föräldrar. De körde ut mig hemifrån innan jag ens gått ut gymnasiet, för att de ansåg att jag inte skulle gå hemma och ligga dem till last. Därför blev jag tvungen att hyra hos en kvinna som hyrde ut rum till studenter, i staden där jag själv bodde (!) Dessa rum var ju egentligen till främst för studerande från andra orter. Kunde ju inte betala hyran med det ynka studiebidraget på 750kr, så morsan blev tvungen att ge mig underhållsbidraget (som min frånskilda pappa betalade) för att kunna klara det.

• Anonym (Ett_jävla_tjat_alltså)
    Agda90 skrev 2023-11-24 13:30:06 följande:
    Så din mamma kastade ut dig och du fick klara dig på studiebidraget samt underhållet från din pappa. Din mamma hade också försörjningsskyldighet gentemot dig men det missade hon tydligen.
    Det var inte hon som styrde. Det var min styvfar som inte gillade mig och mina syskon och ville ha ut oss så snabbt som möjligt, för att han ansåg att vi kostade en massa för mamma, pengar som han ansåg att de behövde bättre. Ja, det låter sjukt, men så var det. Och vi vågade aldrig opponera oss mot honom då vi var rädda för honom. Inte morsan heller.

Svar på tråden Tjatet på undomar idag!!