Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Tjatet på undomar idag!!

Anser dina föräldrar att du ska försörja dig själv nu när du har fyllt 18? För i så fall är de ute och cyklar i det blå. Så länge du går i skolan är de skyldiga att försörja dig. I alla fall tills du har fyllt 21. 

Fokusera på skolan. Se till att gå ut med så bra betyg du kan. Det är det du ska göra!

• Agda90
    Anonym (Jessica) skrev 2023-11-24 12:22:30 följande:

Löste nu att du bara fick 750 kr i studiebidrag. Det lät lågt? Då måste du dessutom varit under 18 eller? Men du kanske inte pluggade heltid då. 

På 90-talet låg studiebidraget på den nivån. 
  • Agda90
    Anonym (Ett_jävla_tjat_alltså) skrev 2023-11-24 11:52:41 följande:

Det var ett tjatande även på mina föräldrar. De körde ut mig hemifrån innan jag ens gått ut gymnasiet, för att de ansåg att jag inte skulle gå hemma och ligga dem till last. Därför blev jag tvungen att hyra hos en kvinna som hyrde ut rum till studenter, i staden där jag själv bodde (!) Dessa rum var ju egentligen till främst för studerande från andra orter. Kunde ju inte betala hyran med det ynka studiebidraget på 750kr, så morsan blev tvungen att ge mig underhållsbidraget (som min frånskilda pappa betalade) för att kunna klara det.

Så din mamma kastade ut dig och du fick klara dig på studiebidraget samt underhållet från din pappa. Din mamma hade också försörjningsskyldighet gentemot dig men det missade hon tydligen.
Svar på tråden Tjatet på undomar idag!!