Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Skulle du stanna hos en otrogen man?

Anonym (jag) skrev 2024-01-25 13:16:28 följande:
    Det hade inget med dig och er relation att göra men det hade ALLT med hans personlighet, hans sätt att resonera kring relationer och trohet att göra.

Oavsett vad som ligger bakom en otrohet och vilka anledningar man anser sig ha till det så är det alltid ett fullt medvetet val man gör som alla inte väljer.

Om du valde att acceptera hans val och opålitlighet och vara kvar med en man som valde otrohet där andra inte gör det och riskera att han gör om det så är det väl upp till dig, men det är ju dumt att försöka få det att framstå som att det bygger på nån slags "bättre vetande" eller "bättre förståelse för känslor" eller att du älskar lite mer än andra gör. 

På ett sätt valde ju din man bort dig eftersom han bevisligen var ok med att förlora dig när han var otrogen för den risken visste han ju fanns och valde att ta. Jag menar, tar man verkligen såna risker med någon man älskar över allt annat?
    Och om man gör det, är personen verkligen så viktig för en då?
    Bra skrivet. Håller med. 

Men jag tror många som stannar trots de blivit bedragna måste inbilla sig att det är så, för vad har man annars? En man som faktiskt där och då bara sket i förhållandet. Det är inte riktig kärlek, det är bara respektlöst.
    Men det gör för ont att ta in och då skyddar man sig med "sanningar" som att man har en starkare kärlek än andra. Bevisligen är ju den kärleken inte starkare än att han gladeligen riskerade att förlora den. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Elisa) skrev 2024-01-26 05:30:25 följande:

Vissa av er låter så himla naiva och säkra på att eran partner aldrig kommer vara otrogen MEN OM hen är otrogen så kommer ni givetvis få veta det??

För det tror ni står i pannan på någon som varit otrogen eller tror ni att alla otrogna berättar helt frivilligt?
    Nej oftast får inte den andra reda på en otrohet alls! Det är inte som i reality-såpan - Cheeters..i verkligheten..
    Eran partner kanske aldrig någonsin berättar om hen legat eller ligger med någon annan..så vare sig det hänt tidigare eller inte så KAN det hända er alla.

Jag har då inte berättat för min man att jag varit otrogen flera ggr och han har inte kommit "på mig"
    .och skulle han vara otrogen så skulle det vara helt ok..Han kan berätta eller låta bli att berätta det gör detsamma, det är helt upp till honom..

Jag äger inte honom o han äger inte mig..Jag har inget behov av att kolla honom som om han vore en fånge..

Varför kopplar du ihop trohet med ägande? 

Nej, all otrohet upptäcks inte. Men många gånger görs det, och många gånger när det upptäckts så vet inte den otrogne om att det har upptäckts för att den bedragne inte konfronterar. 

Svar på tråden Skulle du stanna hos en otrogen man?