Anonym (jag) skrev 2024-01-26 11:13:58 följande:
Vad har ägarskap med förhållanden att göra?
Menar du att det är ok att göra precis hur man vill i en relation för att man inte äger varandra?
Blir det ok att gå bakom ryggen, svika, ljuga och manipulera andra människor bara för att de inte äger dig?
Nej precis man äger ingen i ett förhållande
Men många av er verkar ju verkligen tro att ni äger eran man som ett exempel..Och klänger er fast vid honom så att han måste ju kvävas tillslut.
Det märker man ju på era inlägg..Vissa av er skulle
t.om tycka det var otrohet om eran man CHATTADE med en annan kvinna..
Jag antar att det beror på att ni måste ha fruktansvärt dåligt självförtroende pga att ni inte är så jäkla snygga som dom era män kan chatta och ligga med..😂
Klart ni är säkra så länge han inte får gå utanför dörren och göra normala saker som alla andra gör.
Men vill ni tro att ni har pli på era män som får gå och jobba, gå ut, handla själva, osv så får ni väl tro det..Det är ändå bara en illusion..För ni har ingen makt alls över någon.
Om ni inte hade tyckt att ni ägde eran man (eller fru för den delen, vilket är exakt lika illa)
Så skulle ni låta er partner göra precis vad dom ville som en fri människa.
Jag tycker inte att jag har svikit min man eller ngr andra människor heller för den delen genom att ligga med andra män. Det har inte med någon annan att göra förutom mig själv och den jag ligger med..
Vi är ju trots allt gifta och för mig betyder det tills döden skiljer er åt--inte tills en annan man/kvinna skiljer er år......så ta den om rödluvan och vargen istället..