Anonym (Do) skrev 2024-05-10 08:38:49 följande:
Men kompis du har inte gjort något för att försöka. Det här är en jättelång tråd där människor som har långt mycket mer erfarenhet av sådant här än du har försökt ge råd i all välmening. Vi har försökt övertala dig att du är helt fel ute, för det är du. Du har aldrig inlett ett förhållande med någon och vi försöker berätta för dig att som du håller på är inte så man gör. Om du fortsätter så här kommer du gå ensam genom resten av livet, det är den bistra sanningen. Det krävs en förändring i ditt beteende/inställning. Du kan inte sitta och vänta på att den här tjejen helt plötsligt ska ta ett initiativ för chansen att två människor fattar tycke för varandra där ingen part tar något initiativ är helt obefintlig. Det heter ?leta efter en partner? och när man väl lyckas så brukar man kalla det för ?hittat en partner?. Det är inget konstigt. Det kan gå massor med misslyckade dejter/försök innan man hittar rätt. Du är 18år och har aldrig haft en partner, sannolikheten för att just den här tjejen är den rätta och ni kommer leva lyckliga i alla era dagar är minimal.
Vad har du försökt med? Skrivit lite alldagligt till henne, men inte vågat bjuda ut henne eller ses på tu man hand.
Du har inte skrivit DM till någon annan tjej? Förlåt mig, vilken Casanova vi har att göra med här. Lock up your daughters!
Du tycker det är stelt och tråkigt att dejta någon, vill inte gå och äta middag med henne för det är stelt och tråkigt. Ursäkta men vad vill du göra med henne när ni är tillsammans och bor i ett hus? Ska du sitta framför datorn och skriva på familjeliv medans hon gör, ja vadå? Vad gillar hon att göra?
Det här är dödsdömt om du fortsätter så här. Hela tråden är full med fina tips från okända människor som bryr sig och tagit sig tid för att försöka hjälpa dig. Jag talar nog för de flesta när jag säger att vi skulle verkligen vilja se det här lyckas, för vi tycker det är gulligt. Det gör förhoppningsvis de flesta i den allsmäktiga organisationen också, om det inte är en fanatisk domedagssekt vi har att göra med alltså och en hel del talar för att det är så.
Du gör inte ett skvatt för att det ska lyckas, trots alla råd och tips.
Jag har försökt lära känna henne mer först. Det är rimligt att göra. Vill inte stressa fram något och riskera ångra något i efterhand. Jag ska väl försöka få till något när vi ses iaf nästa gång och då bjuda ut henne. Är så otroligt fel att bjuda in online på något. Hon kan säkerligen gissa att jag gillar henne (iom att jag dm:ar henne) också så har jag faktiskt öppnat upp mig genom att skriva med henne.
Jag har skrivit med henne ja och aktivt träffat henne på de eventen. Vill inte vara "för på" heller.
Förlåt för jag lägger värderingar i att vara lojal då.
Ja, att dejta och typ äta ute är inte särskilt roligt. Finns andra saker jag mer ser fram emot i en relation. Gör hellre andra saker i en relation primärt och äta ute m.m vid speciella tillfällen snarare.
Ja, jag vill också lyckas med det och tror inte att folk kommer bry sig särskilt mycket i organisationen men vill helst hålla det privat.