• Anonym (X)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-03-05 22:38:58 följande:

Vet inte ens om det finns 20 min för en kort dejt/träff heller. Såklart hade jag gärna gjort det om det gick men vet inte om det gör det. 

Ingen planerad aktivitet på eventet (skit samma om det är att skala potatis till lunchen) du kan föreslå att ni gör tillsammans?
  • Anonym (X)

TS, vad är ditt ansvar i att det inte hänt nåt med tjejen?
    Vad är ditt ansvar i att du misslyckats med studierna?
    Vad är ditt ansvar i att du misslyckats med att få jobb?
    Vad är ditt ansvar i att du inte fått nya vänner?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-06 20:51:32 följande:
    Jag har redan sagt att jag inte är felfri
    Vilket ansvar ahr du i att det blivit så? Konkret svar.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-08 09:46:15 följande:
    Ja självklart har jag ansvar för en del saker men det gör det inte mindre tufft för det. 
    Vilka saker? Hur jobbar du för att ändra dem?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-08 14:44:16 följande:
    Allting är inte mitt ansvar. Det är så men vissa saker saknar jag ansvar för..

Flera saker 
    Ge ett konkret exempel på vad som varit ditt ansvar och skm du nu åtgärdar. (Det var det här med att du anser att du kan kommunicera och svarar -upp till bevis.)
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-08 15:07:44 följande:
    Nej utan däremot försöka fixa ngt som fungerar för båda. 
    Då har du erkänt att det inte är ett problem utan nåt som går att lösa. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-08 15:10:34 följande:
    Är fortsatt ett problem även om det ev går att hitta vägar runt det. Vill kunna ses ofta i en potentiell relation. Inte direkt bara 2-3ggr i veckan
    Så om hon frågar går det, men det går inte km du gör det? Förklara!
  • Anonym (X)
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-08 15:28:30 följande:
    Jo, det är lönt att ge upp när det inte hänt något alls mellan er sen november 2023.
    Du behöver inte ha en ny att bli kär i direkt nu, det kommer när det kommer.
    Det hände inget i november 2023!heller.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-08 15:44:03 följande:
    Du tror inte jag försöker hitta en lösning nu men att det är så många hinder (som ex avståndet) som finns? 
    Jo är främst det
    Nej
    Om du kan hitta en lösning om hon frågar kan du väl göra det om du frågar? Förklara annars skillnaden på situationerna.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-08 16:16:32 följande:
    Nej
    Vill skaffa flickvän snarast möjligt (vill bli ihop med hon jag har känslor för) 
    Vad gör du för att skaffa flickvän snarast möjligt då?
  • Anonym (X)

Så vad ska du göra? Konkret nu TS, vad är ditt bästa steg?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-08 23:36:21 följande:
    För tror hon är en person det går att hitta lösningar med baserat på mina träffar med henne, hon är smart och innovativ. 
    Hon är smart och innovativ och kan hitta lösningar men du är det inte. Det är kört om du inte agerar.
  • Anonym (X)

Det låter som du känner dig tvingad, du måste väl, inte hurra, nu kan jag?

anonym05swe skrev 2025-03-08 23:57:35 följande:

Jag svarade det redan men har agerat genom att skriva med henne för är mitt ansvar att visa att jag bryr mig om henne (vilket jag gör) så det åtminstone någorlunda kan tolkas rätt. 

Citat eller belägg? 

För med avståndet gör det svårare att tolka exakt hur det som skrivs tolkas, vissa personer tolkar saker olika (även om det är exakt samma text) 

Feg? Du attackerar mig för jag har känslor och försöker mitt bästa för henne inte för mig själv för bryr mig om henne enormt, söker inte en relation för MIN BEKRÄFTELSE utan för jag vill ge all min kärlek, stöd och uppbacking för henne. Du tycker det är bättre med folk som strular runt varje helg eller folk som är otrogna? Inte konstigt att normal moral i Sverige är som bortblåst (där ex personer som varit otrogna eller personer involverad i dåliga saker (som brott) hyllas. Personer som t.om erkänt i medier som varit otrogna skrivs i positiva ordalag. 

Jo, jag kommer träffa henne nästa vecka antagligen så måste prata med henne där och själv om det går. 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-09 00:38:13 följande:

Nej, jag kan inte lägga ned innan jag gjort ytterligare för henne. Är fel att ge upp.

Vad har du gjort FÖR henne?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-09 10:01:23 följande:
    Har ingen tråd om katolicismen eller ens kristendomen? 

Jo, jag vet hur men allt är inte alltid jättenkelt om du tror det. 
    Jag försöker 
    Nej, judendomen.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?