anonym05swe skrev 2024-12-11 10:40:16 följande:
Nej, men vill fortsatt göra det och är redo att anpassa saker för att nå det målet.
Mm och det är inte roligt att höra.
Vad ska jag göra då? Erkänna för henne, bjuda ut henne enbart först? Har inte höga förväntningar men stora drömmar om vad jag vill nå. Jag har ju aldrig haft en relation tidigare och knappast så man bara man magiskt kan hamna i en relation. Så du dömer mig för jag inte frågat henne än? Jag ska fråga henne som sagt men är inte enkelt. Jag valde inte att detta skulle hända för ca ett år sedan. Hade inte detta planerat direkt.
Du "måste" som sagt inte göra något alls. Det är ditt liv och ditt val.
Men om du vill att något ska hända, måste du göra något.
Man behöver inte erkänna något innan man ses. Men du kunde ha frågat om en träff för länge sen.
Hade du frågat henne i våras eller somras, hade ni antingen varit ihop nu, eller så hade du förhoppningsvis gått vidare om hon inte hade varit intresserad, eller om det inte hade blivit som du hoppades.
Det är SÅ en relation blir till. Det finns inga garantier, men ibland måste man våga för att vinna.
Du har inte valt att känna som du gör, men du väljer hur du ska agera. Du kan fortsätta drömma och anpassa dig, men du kommer inte att få en relation förrän du träffar en tjej där ömsesidigt intresse finns och ni börjar umgås. Man blir inte ihop med någon utan att lära känna och umgås med personen.