• Anonym (X)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-03-01 20:08:46 följande:

Universiteten ja, inte lärarna i sig. Lärarnas löner är detsamma. Lärarnas löner borde enbart baserat på andelen godkända studenter. Idag har professorerna inget egentligt syfte att lära ut då det får lön oavsett. 

Ja, men inte för lärare. De får lika mycket betalt oavsett om 1% eller 99% blir godkända. 

Du fattar inte att det skulle bli lika illa som friskolorna med betygsinflation och felaktigt godkända elever.

Av nyfikenhet, gick du på friskola?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-01 20:49:04 följande:

Alltså det har jag inte sagt och knappast så jag skulle prata om att jag inte haft flickvän tidigare heller för en potentiell dejt heller för en kvinna. Och att ni tror jag är ansvarig för den samtida dejtingscenen är absurt. 

Som sagt, enbart intresserade av kvinnor då jag är hetero.

OK: vad är ditt ansvar i att du inte

Frågat om en dejt än

inte fått några vänner utanför föreningen

misslyckats med studierna

inte fått jobb trots att du kommit på intervju

?
  • Anonym (X)

Hallå?

Anonym (X) skrev 2025-03-01 21:40:44 följande:

Frågat om en dejt än

?
  • Anonym (X)

anonym05swe skrev 2025-03-02 19:42:56 följande:
    Typ dating.intentionally som jag nämnt tidigare
    Du menar den här tjejen som på inga sätt är en expert på ämnet, och som dejtat runt innan hon hittade den hon nu är förlovad med?
  • Anonym (X)

Om hon så dejtade hon dessutom andra efter/under tiden att hon träffat den blivande fästmannen. (56:e dejten av 180)

Anonym (X) skrev 2025-03-02 20:10:47 följande:

Du menar den här tjejen som på inga sätt är en expert på ämnet, och som dejtat runt innan hon hittade den hon nu är förlovad med?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-02 20:38:27 följande:
    Vet inte om det var hon eller någon med liknande nick bara. Var ngn annan med liknande användarnamn tror jag.
    OK, så länka till henne du menar då.

Eller håller inte ens dina experter med dig?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-02 21:39:22 följande:

Du tror jag kommer ihåg exakt alla användarnamn? 

Är rätt många som tycker man inte ska stressa fram en relation eller dejt

Du följer ju experterna och vet bevisligen vad de heter.

Du skrev namnet och sen när din expert säger nåt som går emot vad du gör så vill du inte kännas vid henne. Så genomskinligt.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 19:25:11 följande:

Jo, jag ska försöka. Lika bra att planera något. 

Det är en vanlig metafor som du bör känna till.

Nej det är inte en metafor, och du har fel om verbet som används.
    Bryta isen är det idiomatiska uttryck du söker. (Lärde jag just AI nåt nytt?)
  • Anonym (X)

Hallå TS? Kan du länka den experten med liknande namn du egentligen följde eller tala om varför du inte följer hennes råd?

Anonym (X) skrev 2025-03-02 20:10:47 följande:
    Anonym (X) skrev 2025-03-02 20:13:14 följande:

Om hon så dejtade hon dessutom andra efter/under tiden att hon träffat den blivande fästmannen. (56:e dejten av 180)

• Anonym (X)

Hallå?

Anonym (X) skrev 2025-03-01 21:40:44 följande:
    Frågat om en dejt än

?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 19:35:24 följande:
    Irrelevant för jag vet vad jag söker och vad jag har att ge i en relation. 
    Så... varför följer du henne och ger henne som exempel på en expert som du lyssnar på?

Hur tycker du din strategi att bara vara passiv funkar? Har du  kommit nånstans alls på 1,5 år? (Nej att skriva kort en gång i månaden och hon aldrig hör av sig först räknas inte)
  • Anonym (X)

Hur många gånger har du skrivit med henne 2025?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 19:42:51 följande:

Tog bara ett exempel och hon är bara en av jättemånga som inte tycker man ska stressa fram något 

Passiv? Jag gör mitt bästa för henne. 

Din expert tycker bevisligen att man ska vara aktiv och dejta runt för att hitta rätt.

OK, vad gör du då? (Kom ihåg, att skriva ytligt räknas inte) Räkna upp allt du gör!
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 19:51:22 följande:

Nej, det gör jag inte utan behandlar henne med djup respekt och försöker visa allt jag känner för henne men det är inte enkelt. Iom att vi inte är i en relation kan jag inte göra allt heller

Hur visar du allt du känner? Genom att skriva ytligt? Genom att skriva sällan? Vad menar du?

Om du inte kan prata med henne om annat än ytliga saker och er förening kan ni aldrig ha en relation, det förstår du väl?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 20:13:34 följande:
    Svårt att beskriva exakt 

Kan göra det såklart och är jättestor skillnad på en relation och en icke relation. Skulle vara en bra pojkvän 

Nämn en grej du gör.

Im du kan göra det, varför gör du inte det? Varför envisas du med att hålla er relation så ytlig som möjligt om du nu är kär?

Hur många gånger har du skrivit till henne 2025?

(Du kommer ducka att svara på det här, eller svara en mening och tro det är svar.)

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 22:45:11 följande:
    Håller inte med. I en relation hade jag gjort allt för att min flickvän skulle trivas i relationen och vilja göra nya saker också ex. 
    Varför skulle hela din personlighet ändras för en tjej?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 23:00:43 följande:
    Inget av det jag nämnde går emot något jag gör nu
    Du gör ju INGENTING nu. Varför skulle du bli en fungerande och social person för att du får en partner?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?