• Anonym (X)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-19 11:19:55 följande:

2. Det riskerar inte bli en privatsak (vill inte att någon annan än jag och henne vet om det) 

Vad ör det sim inte blir en privatsak? Vad är det egentligen du är rädd ska komma ut, till vilka? 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 12:47:07 följande:
    Vill att det ska vara en privatsak då det inte angår någon annan faktiskt
    Vad ska vara en privatsak? Ska det vara hemligt även om hon säger ja och går med på en dejt?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 14:02:43 följande:
    Så skvaller är bra alltså enligt dig? Måste man vara öppen med allt hela tiden? 

Jag skulle inte direkt prata om den jag har känslor för för alla så finns inga skäl för hon att göra detsamma 

Du pratat bara ytligt med folk (henne, dina så kallade vänmer) så jag förstår att det är ett svårt koncept för dig att greppa, men folk öppnar sig för de personer de står nära, de vill berätta tankar och händelser. 

Att vara personlig med vänner är inte detsamma som att skvallra.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 15:01:55 följande:
    Jo jag är också personlig med mina vänner men pratar inte om folk jag har känslor för direkt pga de inte har med det att göra. 
     Vad för personliga saker pratar du med dom om, ge exempel!
  • Anonym (X)

Det är sjukt creepy att vilja att hon ska vara hemlig om ni skulle på dejt.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 22:24:50 följande:
    Inte sagt det. Sade det tydligt att jag inte skulle stoppa henne på något sätt utan att jag själv skulle inte prata om det för andra iom att det är en privatsak. 
    Inte stoppa henne men du VILL inte att hon ska berätta det för skna kompisar. Creepy as hell.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 22:24:50 följande:
    Inte sagt det. Sade det tydligt att jag inte skulle stoppa henne på något sätt utan att jag själv skulle inte prata om det för andra iom att det är en privatsak. 
    Du vore helt ok med att hon berättade för sina kompisar och de i föreningen att du bjudit ut henne?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 22:36:19 följande:
    Sade inte det heller. Lär dig läsa 
    Du vore helt ok med att hon berättade för sina kompisar och de i föreningen att du bjudit ut henne?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 23:04:19 följande:

En annan sak dålig med modern dejtning är på hur allting klassas som "red flag". 

Sett ganska många videos men även en video där en person har en lista på saker som kallas för "red flags" och då är det helt absurda saker som kallas för red flags. 

Att vilja att personen ska hålla hemligt att man träffas ÄR en red flag. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 23:01:57 följande:
    Ja såvida vi båda inte kommer överens om att göra det till en privatsak. 
     Varför skulle det ens komma på tal om du inte har problem med att hon pratar om att du bjudit ut henne?

Varför vore det dåligt om alla i föreningen visste vad du kände?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-22 23:11:53 följande:
    Är det så konstigt att vilja ha integritet någon gång? Vad för syfte skulle andra ha av informationen? Är det så fel att någon gång kunna ha någon integritet? 

Inte sagt det
    Så alla kan få veta det?
  • Anonym (X)

Har du koll på om du får CSN i höst?
    Annars stärker det min teori om att du bara undviker jobbiga saker.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-23 17:11:42 följande:

Är inte sådana typer av personer jag umgås med, jag träffar bra folk. Vadå "har du bara åsikterna tills du är tillfreds"? Antar att du skämtar 

Jo, det är för jag är kär det är svårt att komma på vad jag ska skriva. Har varit attraherad av andra men inte fått känslor som nu. 

Nej

Nej, är man kär är det inte svårt att komma pp vad man ska skriva, då vill man prata om ALLT med den man är intresserad av.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?