Fiona M skrev 2024-04-25 18:03:30 följande:
Jag kanske kommer ihåg fel, men skrev du inte tidigare om att du bara ville dejta med intentionen att det skulle leda till relation, giftermål och barn?
Är det därför du förhalar nu, för att du fått kalla fötter och inte vet om du känner henne tillräckligt väl för att se henne som din framtida fru?
Jag tror du skulle må bättre av att lugna ner dig och vara lite mer förlåtande mot "modern dejting"; det är OK att träffa nån och utforska hur man trivs ihop, för att sen avsluta det om man inte klickar utöver den första attraktionen.
anonym05swe skrev 2024-04-25 16:32:02 följande:
Jag har pratat med henne på varje event vi setts på så det stämmer helt. Är inte samma sak som att våga bjuda ut henne (för då finns en mängd risker som jag pratat om tidigare. Med det sagt hade jag gärna träffat henne själv och hängt med henne)
Allt det du skriver om hur svårt och jobbigt det är, eller som här, om risker, får mig att tro att det här inte är så rätt för dig som du vill få det att framstå.
Kärlek kan vara pirr och nervositet, men risker? Nej.
Ja, det stämmer fortfarande då jag enbart vill dejta för att det ska leda till förhållande, giftermål och barn.
Konstig fråga, jag gillar henne lika starkt fortfarande och vill fortfarande bli ihop med henne. Att jag är oroad över de problem som kan uppstå betyder inte att jag är mindre intresserad av henne absolut inte.
Varför skulle jag vilja byta ut den man dejtar så där fort med modern dejtning där folk går från att dejta en till någon helt annan utan att tänka som modern dejtning är. Att måla upp det som jag känner som "första attraktionen" stämmer inte heller.
Ja, det är pirr och nervositet men de frågorna jag ställde förut i ett tidigare inlägg och tagit upp även efter är risker de facto som kan uppstå. Hur menar du med "får mig tro att det här inte är så rätt för dig som du vill få det att framstå."?
Mina känslor är som sagt fortsatt starka och har växt sedan jag fick känslor för henne först.