• Anonym (X)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Dessutom, allt det här du tar upp som hinder så du inte ens kan skriva: kommer de försvinna av sig självt? Gör du nåt åt det?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-07 13:04:57 följande:
    Nej, det är inte slut eller över. Hon vet inte ens om att jag är intresserad
    Du säger det som en bra sak när det egentligen bara är sorgligt.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-07 13:10:49 följande:

Jag ska bjuda ut henne som sagt 

Nä, skulle må bäst av att hamna i en relation (allra helst med henne såklart eftersom jag gillar henne)

Hur hamnar man i en relation?
  • Anonym (X)

Ja, har du tagit reda på om du får CSN i höst TS?
    Annars måste du ta tag i att fixa de poäng du saknar, samt se till att ha försörjning till höstterminen.
    Vad lever du av nu?

• Anonym (X)
    Anonym (Nora) skrev 2025-02-07 16:03:04 följande:
    Men bjud ut henne då för guds skull?? Eller tror du man kan hoppa över massa steg och bara hamna i ett förhållande med henne? Sluta nu, ta dig i kragen och bjud ut henne!
    Ja. Det tror han.

Han kan inte prata annat än sällan och ytligt med henne, och hon får absolut inte ana att han är kär, men helt plötsligt ska de vara tillsammans och då är han minsann världens bästa pojkvän, för han bryr sig om henne på riktigt.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-07 16:05:41 följande:
    Söker jobb nu samt har en buffert.
    Får du CSN i höst eller måste du fixa det först?

Ja, sökte jobb gjorde du för flera veckor sen, hur går det?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-07 16:50:32 följande:
    Nej, tror inte man bara kan "hoppa över massa steg" och ska bjuda ut henne
    Så vad är ditt nästa steg?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 11:14:41 följande:
    Så man måste skriva om ALLTING? Nej, vissa saker kan man vänta med att avslöja. 

Inte mitt fel att LAS finns som är ett stort hinder mot unga som mig som drabbar oss. Har flera HP nu. Nej är inte "livrädd för att bli utsatt av skratt". 
    Hur många hp klarade du på en termin?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 14:06:05 följande:

Om du läser rapporten nämns det att LAS är ett hinder för att anställa unga som en av arbetsgivarorganisationerna nämnde. 

LAS påverkar kraftigt.

LAS påverkar mig då folk som jobbat längre (deras effektivitet spelar ingen roll) går före mig som gör det svårt för företag att anställa

Du har hittat jobb att söka, så hur påverkar få LAS dig?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 14:09:31 följande:
    För det hade funnits mer jobbtillfällen för yngre utan LAS. LAS, likt bostadsmarknaden i Sverige är katastrofalt om man jämför med andra liknande länder. 
    Du kan bara söka okvalificerade jobb nu ändå. Du har hittat jobb som är tillgängliga att söka, så hur beror det på LAS att du inte får dom?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 14:37:30 följande:
    För finns jobb med hela arbetsplatser där 10% av arbetarna hade kunnat bytas ut men som inte söker folk för det är "fullt" för det är svårt att sparka folk i Sverige 
    Hur påverkar det de jobb du sökt?
  • Anonym (X)
    Anonym (X) skrev 2025-02-09 13:02:56 följande:
    Hur många hp klarade du på en termin?
    TS?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 15:02:25 följande:
    Ett tiotalet
    Ett tiotalet? Exakt hur många så kan jag hjälpa dig med svaret på om du får CSN i höst?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 15:03:56 följande:

Jag har HP och en fullständig gymnasieexamen samtidigt som jag har erfarenhet inom ideella organisationer. 

Det har de flesta andra som söker jobb också, plus erfarenhet.
    Vilken sorts jobb söker du?
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2025-02-09 16:16:43 följande:
    Tack för du bevisar min poäng, det är precis det här jag menar, du tar inget ansvar för någonting, allt som drabbar dig beror på omständigheterna.
    Precis...
    anonym05swe skrev 2025-02-09 17:32:22 följande:
    Var rätt många som inte klarade spärren så beror på dels dåligt studiematerial och att det var papperstentor. 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 20:20:42 följande:
    Mycket i kursmaterialet fanns ej i tentan men helt irrelevanta saker togs upp
    Du kanske inte vet det, men allt du läser på kommer ej vara med på tentan...
    Varför irrelevant? Hade ni tagit upp det på kursen?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 21:53:15 följande:

Du vet att det universitet jag studerar på inte har jättebra professorer överlag i diverse rankingar för mitt program jag studerade? 

Studiematerialet var intetsägande och tentorna tog upp mer irrelevanta saker än studiematerialet. Jo, det kan jag men det är orimligt att ha det istället för att ha alla examinationer skrivna som avhandlingar istället utifrån studiematerialet så man kan välja en särskild del och skriva. 

Hur skulle vi kunna veta det? Vilket universitet är så dåligtboch varför valde du det isf?

Vad menar du med det understrukna?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 22:28:48 följande:

För fanns enbart den kombinationen där. 

Att vanliga tentamen är objektivt sämre som är mer fokuserad på minne snarare än faktisk kunskap. Att skriva det på ca 4-5 sidor en rapport på ämnet är mer vetenskapligt och bättre som examination.

En del behöver man memorera och visa att man faktiskt inhämtat kunskapen, men där misslyckades du alltså.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-09 23:01:14 följande:
    Tentor som baseras enbart på minne är inte kunskapsexaminationer som skrivuppgifter är
    Det är inte enbart minne utan förvärvad kunskap som testas istället för att läsa innantill.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?