Inlägg från: Anonym (Jonna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jonna)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-12-29 14:09:43 följande:
    Jo, vissa råd har varit bra, du missar poängen
    Kan du förklara poängen då?
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2024-12-29 14:26:22 följande:
    Kan du förklara poängen då?
    Hallå? Kan du inte svara på min fråga som du gav det svaret på? Den var: Men du, varför skriver du här överhuvudtaget då, om andra människors input inte kan hjälpa dig alls?
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-01-01 22:13:29 följande:
    Sade redan att det kan hjälpa ex rådet att skriva med henne
    Ja, men det handlade om att du absolut inte vill ta kontakt med Studenthälsan, och att prata med någon inte kan hjälpa något. Det var då jag frågade varför du ens skriver här då. Du behöver mer hjälp än vad någon här kan ge. Tro oss när vi säger att du resonerar på ett väldigt udda sätt.
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2025-01-01 22:35:18 följande:
    Ja, men det handlade om att du absolut inte vill ta kontakt med Studenthälsan, och att prata med någon inte kan hjälpa något. Det var då jag frågade varför du ens skriver här då. Du behöver mer hjälp än vad någon här kan ge. Tro oss när vi säger att du resonerar på ett väldigt udda sätt.
    Hallå, ts, jag skrev det här. Jag vill gärna ha din input på detta. Som sagt, du tycker att vissa råd här har varit bra - alltså KAN det vara bra att prata med andra om sina problem. Och du mår uppenbarligen inte bra i situationen och behöver mer hjälp än du kan få här.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-01-08 13:44:55 följande:

Är en privatsak 

Är en privatsak. Och jo jag vet redan att jag söker långsiktigt 

Det är inte konstigt att ogilla att bli avvisad.

Det är inte konstigt att ogilla att bli avvisad. Men det ÄR konstigt att vara så rädd att bli avvisad så att man på ett år inte vågar säga något.

Nu kommer du svara att det inte handlar om det utan om yttre faktorer. Och ja, låt säga att det är så. I så fall är det konstigt att lägga så mycket vikt vid dessa faktorer. Otroligt många par har blivit tillsammans under svårare logistiska förhållanden än ni har.

• Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-01-14 13:18:06 följande:

Vill bjuda ut henne och ses. 

Vet inte, vill bara träffa henne. Allt detta är så otroligt komplext 

Att du tycker att det är så komplext är ett av alla tecken på att du inte fungerar som de flesta andra. Väldigt få människor skulle beskriva din situation som komplex.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-01-14 14:55:49 följande:
    Jo, jag fungerar som de flesta andra. De flesta har inte känslor för någon som bor timmar bort.
    Nej, det stämmer. Det är fortfarande inte en komplex situation, dock.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-01-15 11:18:48 följande:

Vi har också ca 1,5 h bort nu. Är enklare dock om man väl är ihop att sköta det logistiska. Är mkt svårare innan man faktiskt är ett par. Ja, i en relation hade jag klarat av det som du tog och skriva mkt osv. 

För att dels avståndet, dels bryr jag mig om henne på riktigt. Söker inte en relation för saken skull utan vill bara vara med henne. Vill heller inte engagera i romantiska aktiviteter med någon jag ej har som avsikt att bli ihop med. Är svårare att skaffa en partner än att hålla i en bra relation. 

Så du tror att personen som du svarade bodde närmare sin partner innan de blev ett par? 
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-01-15 23:03:24 följande:

Jag har inga barn. Jag skulle kunna tänka mig flytta ihop inom typ 2-3 år in i en relation såvida den fungerar bra. Så för mig skulle det typ gå i en relation. 

I regel jo

Det här är ett så otroligt udda svar av dig på inlägget du svarar på. Personen försöker förklara för dig att många har större logistiska svårigheter än du och ändå lyckas skapa relationer. Vi VET att du inte har barn. Vi VET att du vill vara i en relation. Att du svarar på det här sättet är väldigt avvikande från hur de flesta människor förstår inlägget du svarar på.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-01-17 12:54:05 följande:
    För 30 år sedan fanns inte sociala medier som påverkade mångas syn på relationer. Nu så lägger folk ut om dejter osv på sociala medier. Är typ krav på att man ska lägga upp själv från relationer också på sociala medier. 

Sade inte det utan att enbart att det är väldigt jobbigt om jag blir avvisad. 

Nej jag mår bra och agerar sunt. 
    Agerar sunt? Du har ju själv skrivit att du önskar att du hade bjudit ut henne tidigare? Du har också skrivit att du mår dåligt över situationen, men det gör du alltså inte?

Och nej, det är inte att agera sunt att vara så rädd att stressa någon att man inte vågar fråga på över ett år om den personen kan tänka sig att ses. INGEN blir stressad av det. Att du tror det är YTTERLIGARE ETT TECKEN på att du inte fungerar som alla andra. Du skriver att du gör det, men dina ord och handlingar bevisar att du inte gör det.
  • Anonym (Jonna)
    anonym05swe skrev 2025-01-17 13:41:45 följande:
    Ja jag hade gärna bjudit ut henne tidigare och ja, med mår bra menar jag det. Är bara jobbigt detta med denna ständiga sak om att jag gillar henne som är komplext och så.

Så du tycker man ska stressa folk man har känslor för? Hon har ingen aning antagligen om mina känslor. 
    Nej, det tycker jag inte. Men det är inte stressande att få en fråga om man vill ses. Det kan förstås kännas lite obekvämt om det är någon man själv inte vill träffa, men vad menar du är så fruktansvärt stressande med det? Att du tror att det är stressande är ETT EXEMPEL på att du behöver hjälp - mer hjälp än du kan få här inne, och att du har större problem än du själv förstår med sådant som mänskligt samspel!

Förstår du att din förklaringsmodell inte hänger ihop? Du ska bjuda ut henne på ett vagt men tydligt sätt, men kan inte ge exempel på hur. Du kan inte bjuda ut henne innan hon vet om dina känslor för då är det stressande, men samtidigt vill du inte avslöja något innan ni är ett par. Du hade gärna bjudit ut henne tidigare men fortsätter att skjuta det på en obestämd framtid. I AUGUSTI skrev du att du skulle bjuda ut henne någon av de tre nästkommande helgerna, men skrev sen att du inte hade "hunnit".

Kan du förklara hur det här hänger ihop?
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Jonna) skrev 2025-01-17 14:04:26 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Men det är inte stressande att få en fråga om man vill ses. Det kan förstås kännas lite obekvämt om det är någon man själv inte vill träffa, men vad menar du är så fruktansvärt stressande med det? Att du tror att det är stressande är ETT EXEMPEL på att du behöver hjälp - mer hjälp än du kan få här inne, och att du har större problem än du själv förstår med sådant som mänskligt samspel!

Förstår du att din förklaringsmodell inte hänger ihop? Du ska bjuda ut henne på ett vagt men tydligt sätt, men kan inte ge exempel på hur. Du kan inte bjuda ut henne innan hon vet om dina känslor för då är det stressande, men samtidigt vill du inte avslöja något innan ni är ett par. Du hade gärna bjudit ut henne tidigare men fortsätter att skjuta det på en obestämd framtid. I AUGUSTI skrev du att du skulle bjuda ut henne någon av de tre nästkommande helgerna, men skrev sen att du inte hade "hunnit".

Du struntade i att svara på mitt ovanstående inlägg. Jag skulle gärna ha svar både på det jag skriver i första och andra stycket.
  • Anonym (Jonna)

Ts, kan du svara på mitt inlägg? Nummer 5780, i citatet är det inlägg jag vill ha svar på.

• Anonym (Jonna)

Jag gör ytterligare ett försök. Jag vill gärna ha dina tankar om både första och andra stycket i det jag skriver. Ts, du är förstås i full rätt att inte svara på mina frågor, men skriv gärna att du inte vill det i så fall, så att jag slipper skriva samma sak flera gånger. 

Du skrev: 

Så du tycker man ska stressa folk man har känslor för? Hon har ingen aning antagligen om mina känslor. 
    På det svarade jag: Nej, det tycker jag inte. Men det är inte stressande att få en fråga om man vill ses. Det kan förstås kännas lite obekvämt om det är någon man själv inte vill träffa, men vad menar du är så fruktansvärt stressande med det? Att du tror att det är stressande är ETT EXEMPEL på att du behöver hjälp - mer hjälp än du kan få här inne, och att du har större problem än du själv förstår med sådant som mänskligt samspel!

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?