Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-11-08 23:28:34 följande:

Nej, jag hade mycket hellre vetat att vi känt varandra mer. 

Alltså, jag har inte gått in i detaljfrågor liksom utan att ställt frågor som rör henne för bryr mig om henne. 

Detta känns som en katastrof "in the making".

Du vill mycket men gör väldigt lite för att det ska bli så.

Du har haft ett år på dig.

Du går omkring och trånar efter en tjej som du bara känner ytligt och som du inte ens vet om hon är singel eller intresserad. För du är för feg för att ta reda på hur det förhåller sig.

Visst kan du fortsätta tråna efter henne på avstånd, utan att göra något mer. Det är ditt val. 

Men i tråden finns inget mer att säga. Ingen här kan hjälpa dig.
    anonym05swe skrev 2024-11-09 11:02:08 följande:

Alltså jag har ju skrivit med henne mycket i snitt ca 1 gång/veckan (har nu gått över 3 veckor) och vissa veckor har jag skrivit oftare men överlag ca 1 ggr/veckan. 

Ja? Det gör det inte enkelt. Speciellt om man ENBART söker långsiktigt och inte vill hoppa från relation till relation.

Herregud vi har skrivit med varandra ett tag och har träffats på event flera gånger. Att kalla mig feg hade stämt om jag inte hade skrivit med henne alls. 

Jag ska göra mer. 

Förlåt, det kanske var fel att kalla dig feg. Du har uppenbarligen andra svårigheter.

När ska du göra mer? Vet du ens om hon är singel?
    anonym05swe skrev 2024-11-09 15:40:15 följande:

Nej det har jag inte. 

Ska skriva med henne mer.

Ska du skriva och fråga om hon är singel, eller hur menar du?

Om det bara är du som hör av dig till henne, är hon inte intresserad.

Om ni inte har hörts på flera veckor, är hon inte intresserad.

Skulle hon vara intresserad, skulle hon höra av sig till dig. Inte låta det gå flera veckor.

Men du vet som sagt inte ens om hon är singel, så det finns väl inte så mycket mer att säga.

anonym05swe skrev 2024-11-10 09:42:55 följande:
    Hon vet dock inte om att jag är intresserad osv.
    Spelar ingen roll. Hade hon varit intresserad av att träffa dig, av att lära känna dig närmare, hade hon ansträngt sig mer.

Hon kanske tycker att du är trevlig, men inte mer än så.
    anonym05swe skrev 2024-11-15 21:14:04 följande:
    Jag ska skriva till henne 
    När?

Man måste inte höras varje dag, men ingen som menar allvar låter det gå flera veckor.

Du har skrivit många inlägg här de senaste veckorna. Ingen köper att du inte skulle haft tid att skriva till henne. Du har uppenbarligen tid att hänga här.

Inte för att det spelar så stor roll. Hon är inte intresserad. Då hade hon hört av sig till dig, inte låtit det gå flera veckor.

Har hon någonsin hört av sig till dig först? Hur vet du att hon är singel? Detta är frågor du inte har svarat på.
    anonym05swe skrev 2024-11-17 10:08:02 följande:
    Skrev med henne igår som jag sade att skulle också.
    Fick du svar? Vad skrev hon? Ska ni ses?
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-17 10:20:02 följande:
    Det här kommer han inte att svara på eftersom han vet att han bara skrev ytligt. Han sitter med ångest här på FL för att han borde vara mer ärlig med sina intentioner, finns inte en chans att han klarar av att skriva det till henne.

TS behöver hjälp med sina inre demoner men han mår bra säger han, hur många av er som skriver här tror det?
    Om TS inte mår bra och inte vågar ta några avgörande steg med tjejen, borde han sluta skriva här. Jag tror inte att den här tråden är nyttig för honom eller kan hjälpa honom. 
    felicityporter skrev 2024-11-18 18:01:07 följande:
    Va?!?! HUR?!?! Jag kände medkänsla med dig innan, men nu börjar jag faktiskt tro att du driver med oss. Hur i helvete skulle någon tolka dig som ytlig om du ger denne en komplimang för deras humor eller intelligens? HUR FÅR DU IHOP DETTA I DITT HUVUD?! 

Snälla säg att du skämtar!
    Läs mer av tråden. Jag vet att den är superlång, men läs åtminstone delar av TS inlägg.

Mycket av det du skriver, har många redan föreslagit hundra gånger. Det händer inte för det. TS har trånat efter samma tjej ett helt år, men hittar alltid ursäkter och har en orealistisk syn på förhållanden.

Du kastar bort din tid om du försöker hjälpa TS. Nej, han driver inte, han har svårigheter.
    anonym05swe skrev 2024-11-25 18:21:12 följande:
    Självklart vore allt såklart värt det om det ledde till ett förhållande såklart

Det vet du inte förrän du har försökt.

Men om jag vore du skulle jag lägga ner detta. Det har gått så lång tid och hon verkar ändå inte så intresserad, då skulle hon ha varit mer angelägen om att ses.

Du kommer ändå inte till skott, så varför fortsätta plåga dig själv?

Kommer ni har träffas på något mer event framöver? Du kan ju fortsätta hålla kontakten med henne online, då riskerar du inget och hon verkar iallafall svara. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?