• Anonym (X)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hur många personer träffar duirl och pratar djupare med dagligen så att ni skjlle KUNNA växa ihop?
    Om svaret är noll är det där du ska börja, med att umgås med folk.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-09 22:43:57 följande:

Jag ska dessutom erkänna det för henne.

När?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-09 22:58:35 följande:
    Efter att jag bjudit ut henne men om det inte går vägen spela ner det. Skriva vagt nog så jag kan spela ner det men tydligt nog så hon förstår. Bättre och säkrare att göra så än att det ska bli ett ståhej över det.
    Spela ner det?

Men igen: när? När ska du bjuda ut henne? Vad väntar du på?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-11 18:40:57 följande:
    Jo jag "nöjer mig med mindre" för vill agera rätt för vill hamna med rätt person. 

Jag är som sagt villig att ändra mig men inte låtsas vara ngn jag inte är för att hamna i en relation. 
    Du låtsas ju redan när du inte vågar vara dig själv och ha djupare samtal med nån.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-11 14:06:31 följande:
    Jo jag klarar av det läs ursprungsinlägget men föredrar det inte. 
    Då har du alltså valt bort henne?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-12 07:25:22 följande:
    Nej
    Du väljer att inte göra nåt för att det inte är precis som du önskar.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-13 16:19:30 följande:

Är en fråga om NÄR inte OM jag kommer göra det. Ja, men det har varit flera olika anledningar till att inte varit möjligt än. 

Vad skulle göra det möjligt för dig att faktiskt fråga henne?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-14 17:12:32 följande:
    Det är inte så enkelt. Du måste inse att jag inte direkt är som andra kan vara och gilla någon ytligt. Jag gillar henne för den hon är och inte för jag själv vill få bekräftelse av en relation med henne. Jag bryr mig om henne på riktigt. 

Du gillar henne bara ytligt. 

Du har aldrig haft en djupare konversation med henne, vet inte hennes tankar och värderingar eller ens om hon är singel.

Att skriksjunga med en söt tjej som är snällnär man träffas i grupp och svarar på ens korta mess är inget att växa ihop med.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-14 13:27:39 följande:
    Du missförstår. Föredrar att bjuda ut henne irl men kan acceptera att göra det digitalt. 
    Så vad ska till för att du faktiskt ska fråga henne?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-15 18:44:20 följande:
    Nej jag dömer inte för jag påpekar fakta att många söker kortsiktigt. Inte gjort något? Har som sagt skrivit med henne ett tag och kommer bjuda ut henne.
    Igen: vad ska till för att du faktiskt ska bjuda ut henne? Vad är det väntar på ska klicka?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 22:49:55 följande:
    Belöning? Så du ser relationer som "valutor" snarare än att faktiskt bry sig om personen? Och nej, jag kommer som sagt bjuda ut henne och det är redan jobbigt läge just nu. Inte direkt roligt men hade fantastiskt att bli hennes om det skulle gå liksom i en bra relation. 
    Vad är du väntar på ska klicka så du kan fråga?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 23:00:40 följande:

Måste kännas rätt, ha en bra formulering ex. Du tror inte jag starkt ogillar detta läge själv? 

Känns inte jätteroligt med det läge jag är i nu. Om jag blir avvisad blir det ytterligare år av ledsamhet. Om jag misslyckas ytterligare med att skapa en kärleksrelation som fungerar känns det inte jättetrevligt direkt. 

Vad känns fel nu?
    Formulering, vad menar du?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 23:04:42 följande:
    Känns som hon kan tolka det fel eller tro att jag bara är ytlig ex. 
    Tolka vad fel? Som att du är intresserad? Men det är du väl?
    Tänker du föreslå att ni ska ses som kompisar?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-18 21:25:57 följande:
    Hon är värd det men det är inte enkelt. 

Läs ursprungsinlägget 
    Igen!
    Vad ska till? Inte vaga formuleringar nu utan exakt vad?
    Du har slösat bort ett år, ska du slösa ett till?

Du är vuxen nu, börja lev!
    Hur går det på utbildningen? Har du klarat tentorna?
    Ska du hem på ledigheten?
    På plats eller hemma, kommer du umgås irl med några människor? Jag tror du skulle behöva det.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-20 16:38:36 följande:
    Nej jag ska inte slösa ytterligare ett år helst i denna situation. Om Juni kommer och jag inte har en flickvän har jag alltså gått 20 år utan att någonsin ha en flickvän (2 år i vuxen ålder och ytterligare 2-3 år då jag kunde varit i en seriös relation) uhhh så ja, tufft läge. 

Klarat vissa. Ja, ska hem idag. Så jag kommer träffa folk ja. 

Jättebra att du ska umgås med folk! (Inte bara familj va?)
    Passa på att öva dig på att prata, öppna upp dig om hur du har det, hur det varit att flytta, hur ensam du r -kanske till och med nåt om tjejen...

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-21 01:09:35 följande:
    Det är hennes (och min) förlust om det inte går vägen. 
    Varför är det hennes förlust om hon inte är intresserad av dig? Mycket konstig sak att säga.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-20 16:38:36 följande:
    Klarat vissa.
    Det här låter förresten inte bra, det låter som du har ett flertal du inte klarat.
    Har du en plan för hur du tar igen det, en studiegrupp eller liknande? (Kanske bra sätt att lära känna kursare bättre, föreslå att ni hjälper varann och pluggar tillsammans)
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-21 01:09:35 följande:
    Jo har skrivit med henne men vill verkligen vara öppen med henne. Ja det är jobbigt att göra sig helt sårbar för henne (iom att vi inte är i en relation) men skulle kunna göra det för henne kosta vad det kosta vill. Det är hennes (och min) förlust om det inte går vägen. 
    Vad i det här är det som ska gå att utläsa som att det är om hon tolkar fel det gäller?!
    Ja, du ska nog oroa dig för vad alla tror om du är så otydlig som du är här i tråden. :-/
    anonym05swe skrev 2024-12-22 09:49:23 följande:
    Du missförstår. Alltså är hennes förlust om hon tolkar det fel. Sluta misstolka hela tiden. 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-22 10:18:09 följande:
    Har inte "för stora problem" bara för jag inte likt ni förespråkar att man ska försöka bli ihop med folk bara för sakens skull snarare än att träffa rätt person. 
    Ingen har sagt det. INGEN.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-12-23 09:35:22 följande:
    Jag vill att båda ska vara självständiga i en relation. 

Nej. Du har från början skrivit hur du är villig att ge upp allt för henne och sen har det kommit på att du ändå inte gör nåt som är nåt att ge upp, varken umgås med vänner eller har hobbies.

Det är inte att vara självständig, och innan du är det kommr du inte få en fungerande relation.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?