• Anonym (X)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Om du vill växa in i relationer (vänskap, kärlek) måste du faktiskt träffa folk. Universitetet är en bra plats för nystart.
    Hur går det för dig?
    Du skrev om några tjejer som var trevliga, har du träffat dem mer?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 18:45:35 följande:
    Nej, inte träffat dem mer. 
    Synd. Du måste inte tänka attdu ska bli ihop med nån annan, men det är bra vara social. umgås du med folk?
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-11-14 19:19:52 följande:
    Det är möjligt att det är så, men det finns även socialt kompetenta människor som avstår från att ha vänskapsrelationer
    Nej.
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-11-14 19:30:14 följande:
    Jo det finns de som är socialt kompetent utan behov av närmare relationer eller att klasskompisarna är ointressanta tex
    Kan du inte skapa nära relationer med andra är du inte socialt kompetent, vad du än tror.
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-11-14 19:39:50 följande:
    Jag skrev inte om att inte kunna, utan om att inte vilja.
    Samma sak.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 19:49:59 följande:

Alltså ja men enbart i skolan. Går inte heller "ut" på typ klubbar heller för känns inte så autentiskt.

Vill bara hitta den "rätta" dvs någon som jag kan se mig själv för hela livet med utan att behöva stressa och tänka på annat. 

Är det inga du kan föreslå att häng med för fika eller gemensamma intressen? Menar inte just tjejer nu.
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-11-14 19:52:09 följande:
    Nej kunna och vilja är olika saker. Det finns visst personer som har social kompetens men väljer att avstå vänskapsrelationer. Bara för att man har social kompetens så måste det inte betyda att man har behovet att umgås med människor på fritiden.
    Ja, det får du intala dig om du vill.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 19:56:24 följande:

Nej inte direkt. 

Varför inte?
    Du verkade så glad i början när du flyttat, det verkade spännande, folk var trevliga. Vad hände?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 11:49:49 följande:
    Ska försöka bjuda ut henne efter att jag skrivit lite mer med henne. Ska skriva med henne denna vecka vet jag iaf (gått flera veckor sedan vi skrivit senast)
    Varför har du inte skrivit på så lång tid? Varför väntar du istället för att skriva nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-11-14 20:04:29 följande:
    Inget särskilt har hänt skulle jag säga. Är enbart jobbigt att vara fast i samma situation månad efter månad utan att veta vad som sker sedan. Vill verkligen hitta den rätta så snart som möjligt men allt är så otroligt krångligt.
    Men för att träffa folk över huvud taget så måste du ut och umgås. Vad gör du mer än är i skolan/hänger på ditt rum?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?