Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-10 12:03:51 följande:
    Nej

Är enbart på appar utifall att. Använder inte direkt aktivt 
    Utifall att?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-14 12:47:45 följande:

Du inser att jag medvetet valt att inte ens ordentligt försöka med andra? Vill verkligen bli hennes. 

Ja eller så leder det till att det blir rykten osv eller att det inte är en privatsak. Vill inte att ngn annan än hon ska veta om det. 

Modern dejting är ett skämt

Du har inte försökt ordentligt med någon, inte ens tjejen du är intresserad av. 

Men du har faktiskt bjudit ut en annan tjej, men inte hon du är intresserad av. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-14 12:55:41 följande:

Jag vill göra mkt 

(typ gifta mig inom 5 år, skaffa barn inom 8) ex 

Ändå gör du inget. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 11:27:05 följande:
    Ja sade ju det. Jag skulle inte agerat creepy utan vettigt men att stöta på någon man inte känner överhuvudtaget gör att man riskerar ses som konstig osv. 

Självklart skulle jag vara respektfull.
    Fast du känner ju henne, det skriver du själv. 

Men detta är ju bara ord, inget som kommer att hända. Men du kan testa och fråga hur ofta hon vill ligga nästa gång du tar kontakt med henne. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 11:42:14 följande:
    Nej det skulle jag inte göra för jag är respektfull och beter mig bra
    I din andra tråd är det ju så viktigt att du får sex ofta, du vill inte välja fel tjej pga detta. 

Klart du skriver det, du behöver ju aldrig bevisa det. Du kommer ju inte att träffa henne. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 13:47:15 följande:
    Andra tråd? 

Jag ska bjuda ut henne på dejt 
    Ditt sätt att skriva och resonera är lätt att upptäcka. Vi vet alla att du har en tråd om hur kåt du är. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 21:27:12 följande:
    Vet inte vad du pratar om

Nej, men vi andra vet och det räcker. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 21:30:17 följande:
    Det stämmer inte ens

Jo, det stämmer. 

Det som också stämmer är att du aldrig kommer att våga bjuda ut henne. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-18 23:53:47 följande:
    Jo, i en relation skulle jag dessutom förgylla relationen på alla sätt jag kan genom att överraska osv och skapa roliga och bra saker i en relation.

Vilken relation? 

Lägg fokus på att skaffa en tjej innan du skryter om hur bra du är. 

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-19 07:54:02 följande:
    Varför tror du att du kommer bli någon annan i ett förhållande än vad du är idag?

Idag är du osocial, rädd för vad andra människor ska tänka om dig, skeptisk/kritisk till din omvärld och fyrkantig i ditt sätt att tänka men du tror att du helt plötsligt ska bli en härlig, spontan, glad och öppen människa för att du är ihop med någon?

Hon kommer sitta i din lägenhet och fråga om ni ska bjuda hem dina vänner, hon kommer vilja gå ut och träffa andra människor, gå på bio med andra mm, vad ska du svara då?

Se till att du har byggt upp en normalt socialt liv först innan du tar in någon i ditt liv, börja gilla andra människor och sluta vara så dömande.
    De hinner inte ha ett socialt liv, de ska ju ligga i alla fall nio gånger i veckan. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-19 11:19:55 följande:

1. Hon kan tolka det som ytligt 

2. Det riskerar inte bli en privatsak (vill inte att någon annan än jag och henne vet om det) 

Och så länge du tror det, så kommer du inte att bjuda ut henne. Så du behöver inte skriva mer att du ska göra det, för dessa två saker kommer inte at försvinna. 

Du har målat in dig i ett hörn. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-19 17:42:36 följande:
    Hon kan ju tro jag är ytlig om jag stressar fram saker 

2. Nej tror inte hon skulle men risken finns 
    Fast du stressar ju inte. Tvärtom.

Ja och så länge den risken finns så kommer du alltså inte att bjuda ut henne.

Bra, skriv då inte att du ska göra det, eftersom hindren fortfarande finns kvar. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-19 17:47:10 följande:
    Hon kanske tolkar det som jag stressar henne 

Eh jo jag ska försöka bjuda ut henne 
    Och hur ska dessa två hinder försvinna?

1. Hon kan tolka det som ytligt 

2. Det riskerar inte bli en privatsak (vill inte att någon annan än jag och henne vet om det) 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?