Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-03 23:56:15 följande:

Så att skriva med henne, prata med henne på event osv är inte en grej?

Om jag inte hade gjort något hade jag inte skrivit med henne alls ex

Nej, du pratar och skriver med henne som en ytlig kompis. Det är ju därför ni inte är ett par. Hur i hela världen ska ni bli ett par om du inte visar intresse för henne?

Nu kommer du att svara att du visst visar intresse för henne. Men det gör du inte, du skriver pliktskyldigt för att du fick rådet att göra det. Men du står och stampar på samma plats. Du skriver fortfarande pliktskyldigt, du har inte kommit henne närmre, du vågar inte träffa henne ensam. 

Svara gärna på frågan hur du jobbar med alla hinder du ser? För om du inte tar bort dessa hinder så kan du inte bjuda ut henne, och då är det lönnlöst att fortsätta hoppas. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-04 10:45:53 följande:
    Nej, mina känslor för henne är genuina. Ja, jag tror det hade varit en bra relation men det kan jag inte veta än. Vill verkligen bli hennes. 
    Vad gör du för att lösa hindren som du skrivit om här i tråden?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-03 23:56:15 följande:

Så att skriva med henne, prata med henne på event osv är inte en grej?

Om jag inte hade gjort något hade jag inte skrivit med henne alls ex

Så det räcker menar du?

Om du inte tycker det räcker, vad mer ska du göra då?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-05 17:08:13 följande:
    Uppenbarligen inte eftersom hon inte ens med 100% säkerhet vet att jag vill bjuda ut henne än mindre har känslor för henne 

Vet ej vill bjuda ut henne
    Så under detta år som gått så har du inte funderat på hur du ska komma över de hinder du ser för att kunna bjuda ut henne? 

Det verkar ju inte så lovande, det ger ju intrycket att det inte är viktigt.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-05 17:42:33 följande:
    Jo jag har funderat på men vet inte exakt vad som är rätt att göra. 
    Trots att du fått flera förslag och råd i tråden?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-05 17:47:29 följande:
    Jo jag vet men allt beror ju på vad hon tycker.
    Och det får du inte reda på om du inte pratar med henne. Vilket du inte gör, och därför kommer dun inte längre än dina ytliga meddelande till henne en gång i månaden. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-06 17:10:09 följande:
    Folk har skrivit att jag ska dm:a henne ex som ett av många exempel som råd. Jo, jag vill ha råd 

Och det räcker, tycker du?

Varför följer du inte fler råd? Varför gör du ingen plan för hur du ska gå tillväga? 

Just nu sitter du ju bara och väntar på att något ska hända. 

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-07 10:49:56 följande:
    Det är redan ett avslutat kapitel. Eller aldrig ens påbörjat. Den här tråden är på drygt 600 sidor nu, och hade TS verkligen varit så kär i den här tjejen, hade han inte kunnat låta bli att ragga på henne för länge sedan.

Jag tror att TS skulle må bäst av att släppa tankarna på tjejen och fokusera på det liv han har här och nu. Återuppta sina studier eller byta inriktning, kanske lägga ner studierna och jobba istället. 
    Exakt, det tog slut innan det ens började. Hade hon varit ens lite intresserad av TS så hade hon ju gjort något, skrivit först t ex. Om man gillar en kille på det sättet blir man ju glad att han hör av sig. 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2025-02-07 12:55:59 följande:

Det är inte kört, brukar han ju skriva. Kanske därför han inte gör något? För att han vill kunna fortsätta konstatera att det inte är kört?

Precis. Och det är det han svarat nu också. Vem kunde ana det?
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (Lugn) skrev 2025-02-10 11:26:21 följande:

Hur kommer det sig att du är tillbaka på apparna, TS?

Han är ju kåt. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 12:03:51 följande:
    Nej

Är enbart på appar utifall att. Använder inte direkt aktivt 
    Utifall att?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-14 12:47:45 följande:

Du inser att jag medvetet valt att inte ens ordentligt försöka med andra? Vill verkligen bli hennes. 

Ja eller så leder det till att det blir rykten osv eller att det inte är en privatsak. Vill inte att ngn annan än hon ska veta om det. 

Modern dejting är ett skämt

Du har inte försökt ordentligt med någon, inte ens tjejen du är intresserad av. 

Men du har faktiskt bjudit ut en annan tjej, men inte hon du är intresserad av. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-14 12:55:41 följande:

Jag vill göra mkt 

(typ gifta mig inom 5 år, skaffa barn inom 8) ex 

Ändå gör du inget. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?