Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-01-28 15:50:40 följande:
    Jo ska försöka bjuda ut henne ändå pga att jag bryr mig om henne och har riktiga känslor för henne. 
    Men tänk om någon lägger upp det på nätet? 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2025-01-28 16:03:18 följande:
    Så folk kan lägga upp på sociala medier men du kommer bjuda ut henne ändå för du bryr dig om henne. Alltså helt ovidkommande att du drog upp det med sociala medier, du pratar ju bara en massa onödigt tjafs som inte betyder nåt alls.
    Samma hela tråden igenom. Olika ursäkter som gör att det är svårt och komplicerat. Sedan avslutar han med att han ändå ska göra det.
    Men han gör aldrig det. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 17:01:20 följande:
    Jag skulle inte och tror inte hon skulle lägga upp men vet inte. 

Finns risk för skvaller också då jag också känner hennes syster men tror inte hon skulle avslöja till andra. 
    Ska systern följa med på träffen?

Du behöver inte vara orolig för något sådant. Eftersom du inte träffar henne så kommer ingen att veta något.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 17:23:05 följande:
    Nej men folk kan prata 

Jag ska som sagt bjuda ut henne när det går
    Fast det kommer inte att gå. Hur ska du komma över alla hinder som är så komplexa? Det är ju inte en sak utan flera. 

Så berätta gärna, hur ska du göra rent praktiskt med alla hinder som finns?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 15:05:32 följande:

Stämmer inte

Nej bara sagt att detta är jobbigt, mår bra överlag som sagt 

Jo men det är inte enkelt, speciellt inte i denna jobbiga situation. Vill typ bara sluta vara fast i denna situation. Är så jobbigt medans jag samtidigt vet att det finns folk som i min ålder är i stabila långvariga relationer. 

Är jättejobbigt och skulle typ bara vilja springa i ngn skog i flera timmar för att kunna tänka på annat eller dylikt.

Din text. Du verkar inte må bra. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 15:23:02 följande:
    Du missar kontexten. Handlar bara om (icke) relationen.

Vill bara hamna i en bra relation med henne allra helst 
    Och det är väl (icke) relationen vi diskuterar? 

Tycker du själv det låter friskt att vilja springa ut i skogen i flera timmar för att du inte vill tänka på detta?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 15:53:05 följande:
    Ja

Du misstolkar det också, det är inte bra att alltid tänka på samma saker också. 
    Känns konstigt att du inte vill tänka på tjejen du är kär i och vill tillbringa ditt liv med. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-01 23:51:34 följande:
    Vi pratade inte om det utan mer om henne för jag bryr mig om henne på riktigt så frågade henne om saker liksom
    Men hon frågar inte dig om din framtid?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-03 10:33:24 följande:
    Jo hon har frågat mig saker tidigare. Att alla de här problemen finns är inte heller mitt fel, ex avståndet m.m
    Varför upprepar du dig hela tiden? Detta är ju inget som har med min fråga att göra. Men som svar på det: Nej, men det är ditt fel/ansvar att du inte löser det.

Så du berättar alltså inte för henne om ditt liv mer än ytligt, trots att du skrivit att du vill att ni ska lära varandra på djupet. Hur går det ihop? Är det rädslan som gör att du inte vågar vara öppen mot henne?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-03 11:47:57 följande:
    Du har varit negativ konstant ända sedan de första meddelanden i denna tråd. Är inte kört. 

Man kan göra flera saker samtidigt, jag har känslor för henne på riktigt och jo avstånd är ett problem även om blir ihop iom att man inte kan ses lika ofta dä. 
    Det är ju du som är negativ, som kommer med ursäkter för att inte behöva kontakta henne. De allra flesta i tråden har gett dig råd och uppmuntrat dig, men du kommer ju aldrig någon vart, Det måste du väl inse själv också?

Nu har det gått över ett år, och du skriver bara ytligt med henne. Men på ett år borde du ha kommit på lösningar på dina problem/ursäkter, tycker du inte det? 

Funderar du något på hur du ska komma över hindren? För om du inte gör det, så kommer du ju aldrig att kunna träffa henne. För hindren försvinner inte. De finns där. Så vad är din lösning?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-03 23:56:15 följande:

Så att skriva med henne, prata med henne på event osv är inte en grej?

Om jag inte hade gjort något hade jag inte skrivit med henne alls ex

Nej, du pratar och skriver med henne som en ytlig kompis. Det är ju därför ni inte är ett par. Hur i hela världen ska ni bli ett par om du inte visar intresse för henne?

Nu kommer du att svara att du visst visar intresse för henne. Men det gör du inte, du skriver pliktskyldigt för att du fick rådet att göra det. Men du står och stampar på samma plats. Du skriver fortfarande pliktskyldigt, du har inte kommit henne närmre, du vågar inte träffa henne ensam. 

Svara gärna på frågan hur du jobbar med alla hinder du ser? För om du inte tar bort dessa hinder så kan du inte bjuda ut henne, och då är det lönnlöst att fortsätta hoppas. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-04 10:45:53 följande:
    Nej, mina känslor för henne är genuina. Ja, jag tror det hade varit en bra relation men det kan jag inte veta än. Vill verkligen bli hennes. 
    Vad gör du för att lösa hindren som du skrivit om här i tråden?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-03 23:56:15 följande:

Så att skriva med henne, prata med henne på event osv är inte en grej?

Om jag inte hade gjort något hade jag inte skrivit med henne alls ex

Så det räcker menar du?

Om du inte tycker det räcker, vad mer ska du göra då?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?