Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Annars är det bara tomma ord. Du skriver det för det låter bra, men du funderar inte på det. Antagligen för att du vet att du inte kommer att göra mer än du gör idag.
Jag vet ungefär vad jag vill göra.
Du tror det är så enkelt när det inte är det. Aldrig haft en flickvän överhuvudtaget ens liksom tidigare. Jag kommer försöka göra mer för det är henne jag bryr mig om på riktigt.
Är objektivt svårare att hamna i en relation än att bibehålla och förbättra en relation man redan har.
Du behöver inte påminna mig, det är redan jobbigt som det är och nej jag är inte nöjd. Jag vill agera mkt mer och bara visa att jag bryr mig om henne mer. Modern dejtning är ett skämt tyvärr där det är emot normen att ens söka långsiktigt eller få känslor för ngn och inte omedelbart lägga upp det på SoMe som folk gör idag.
Du skrev också "Du är rädd, oerfaren, omogen och har dåligt självförtroende.
Jag tycker du ska glömma henne och tanken på ett livslångt förhållande några år, och satsa på att skaffa dig erfarenhet. Dejta, inled några mindre seriösa förhållande, skaffa dig erfarenhet av att umgås på tu man hand med tjejer, ha sex osv. "
Du skrev det bara för jag söker långsiktigt, och nej jag vill inte ligga/strula runt med folk bara för att eller vara i kortsiktiga relationer med folk bara för att heller. Vill enbart göra romantiska saker med personer jag kan tänka mig vara ihop långsiktigt med, INTE kortsiktigt. Tyvärr är normen idag kortsiktiga relationer och så finns personer som enbart söker kortsiktig bekräftelse.
Nej, om man redan är i en relation är det betydligt enklare att bibehålla än att gå från ingen relation> relation.
Så du tycker ALLT är mitt fel?
Fast folk lägger upp allt på sociala medier om dejter. Jag vill inte bara vara "en kille" i ngns liv. Nu så lägger folk upp typ allt från dejter eller prat om tidigare dejter på sociala medier för att få content, speciellt i min ålder. Vill inte dejta ngn som är fel för mig heller. Jag har agerat som sagt genom att dm:a henne och ska agera mer.
Nej, om man redan är i en relation är det betydligt enklare att bibehålla än att gå från ingen relation> relation.
Så du tycker ALLT är mitt fel?
Fast folk lägger upp allt på sociala medier om dejter. Jag vill inte bara vara "en kille" i ngns liv. Nu så lägger folk upp typ allt från dejter eller prat om tidigare dejter på sociala medier för att få content, speciellt i min ålder. Vill inte dejta ngn som är fel för mig heller. Jag har agerat som sagt genom att dm:a henne och ska agera mer.
Jag klarar av det bara att det inte är enkelt.
Ja, jag bjöd en tjej men det gick inte bra alls. Ja, jag vill såklart umgås med tjejer men vill framförallt bli ihop med hon jag gillar. Tänk om jag blir ihop med någon annan som jag inser är helt fel typ dagen efter ex? Vill inte gå från relation till relation heller
Inte sagt att min strategi är perfekt.
Stämmer inte
Nej bara sagt att detta är jobbigt, mår bra överlag som sagt