Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-01-27 11:21:49 följande:
    Jag försöker men det är inte enkelt, vill bara öppna upp mig för henne helt
    Men när du skriver att du ska agera mer, måste du ju ha en tanke om vad du ska göra och när, eller hur?

Annars är det bara tomma ord. Du skriver det för det låter bra, men du funderar inte på det. Antagligen för att du vet att du inte kommer att göra mer än du gör idag. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 11:40:32 följande:

Jag vet ungefär vad jag vill göra. 

Du tror det är så enkelt när det inte är det. Aldrig haft en flickvän överhuvudtaget ens liksom tidigare. Jag kommer försöka göra mer för det är henne jag bryr mig om på riktigt.

Konstigt, du tror ju det är så enkelt att ha ett förhållande, att du kommer att klarar det bra. Varför har du inte samma självförtroende när det gäller att dejta?

Men, men, det är ditt liv, din tid du slösar bort. Hon går vidare, du sitter kvar och längtar utan att agera. Du bara konstaterar att det är svårt och sedan nöjer du dig. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 11:58:20 följande:

Är objektivt svårare att hamna i en relation än att bibehålla och förbättra en relation man redan har. 

Du behöver inte påminna mig, det är redan jobbigt som det är och nej jag är inte nöjd. Jag vill agera mkt mer och bara visa att jag bryr mig om henne mer. Modern dejtning är ett skämt tyvärr där det är emot normen att ens söka långsiktigt eller få känslor för ngn och inte omedelbart lägga upp det på SoMe som folk gör idag. 

Hur tänker du nu? Självklart är det lättare att få till en relation än att att behålla den? 

Du gör det jobbigt, så det är ju ditt val att känna så här. Så länge du skyller på allt annat än dig själv så kommer inget att hända.

Vi vet att du inte gillar det du kallar modern dejting. Men ingen tvingar dig att göra som andra. Du gör som du själv vill. Men ditt problem är att du inte vågar göra något, därför skyller du på allt du inte kan kontrollera, inklusive snackar skit om hur andra gör, fast de lyckas med det du försökt våga göra i mer än ett år, men misslyckats med. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 12:03:42 följande:

Du skrev också "Du är rädd, oerfaren, omogen och har dåligt självförtroende.

Jag tycker du ska glömma henne och tanken på ett livslångt förhållande några år, och satsa på att skaffa dig erfarenhet. Dejta, inled några mindre seriösa förhållande, skaffa dig erfarenhet av att umgås på tu man hand med tjejer, ha sex osv. "

Du skrev det bara för jag söker långsiktigt, och nej jag vill inte ligga/strula runt med folk bara för att eller vara i kortsiktiga relationer med folk bara för att heller. Vill enbart göra romantiska saker med personer jag kan tänka mig vara ihop långsiktigt med, INTE kortsiktigt. Tyvärr är normen idag kortsiktiga relationer och så finns personer som enbart söker kortsiktig bekräftelse. 

Nej, jag skrev det för att du ska förstå varför du inte klarar av att bjuda ut henne, eller ens bara träffa henne ensam. 

Om man inte klarar av en sak är det bra att öva, skaffa sig erfarenhet. Du har ju redan gjort det en gång, dvs bjudit ut en tjej. Du behöver inte ligga runt, men du måste öva på att umgås med folk, även tjejer. 

Men naturligtvis gör du som du vill. Om du tror att din strategi är den rätta, så fortsätt med den. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 12:35:20 följande:

Nej, om man redan är i en relation är det betydligt enklare att bibehålla än att gå från ingen relation> relation. 

Så du tycker ALLT är mitt fel? 

Fast folk lägger upp allt på sociala medier om dejter. Jag vill inte bara vara "en kille" i ngns liv. Nu så lägger folk upp typ allt från dejter eller prat om tidigare dejter på sociala medier för att få content, speciellt i min ålder. Vill inte dejta ngn som är fel för mig heller. Jag har agerat som sagt genom att dm:a henne och ska agera mer. 

Nej, allt är inte ditt fel. Du har t ex inte bestämt avståndet mellan er. Men detta är problem som går att lösa.

Men självklart är det bara du som kan kontakta henne och fråga om en träff, det kan ingen annan göra. Så ja, det är ditt fel, eller kanske ska använda ordet ansvar istället, att inget har hänt. 

Alla saker du anger som ursäkter är bara ursäkter, de är inga riktiga hinder. 

Du behöver inte upprepa att du ska göra mer. Ingen tar det på allvar längre. Inte ens du själv, eftersom du fortfarande inte har några planer för att lösa detta. Du bara väntar. På vad, vet du det ens själv?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 12:35:20 följande:

Nej, om man redan är i en relation är det betydligt enklare att bibehålla än att gå från ingen relation> relation. 

Så du tycker ALLT är mitt fel? 

Fast folk lägger upp allt på sociala medier om dejter. Jag vill inte bara vara "en kille" i ngns liv. Nu så lägger folk upp typ allt från dejter eller prat om tidigare dejter på sociala medier för att få content, speciellt i min ålder. Vill inte dejta ngn som är fel för mig heller. Jag har agerat som sagt genom att dm:a henne och ska agera mer. 

Varför bryr du dig om vad andra gör?

Du behöver inte göra som alla andra. Men ditt problem är att du inte gör något alls. Andra försöker i alla fall. Du försöker inte ens. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 12:44:01 följande:

Jag klarar av det bara att det inte är enkelt. 

Ja, jag bjöd en tjej men det gick inte bra alls. Ja, jag vill såklart umgås med tjejer men vill framförallt bli ihop med hon jag gillar. Tänk om jag blir ihop med någon annan som jag inser är helt fel typ dagen efter ex? Vill inte gå från relation till relation heller

Inte sagt att min strategi är perfekt. 

Men du överger den inte. Du bara fortsätter och tror att ni ska växa ihop.

Om din strategi inte är perfekt, varför ändrar du inte den?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 12:55:16 följande:
    Absolut inte, är mkt svårare att skaffa partner överhuvudtaget
    Hur vet du det? Du har ingen erfarenhet av något av det. 

Hur kommer det sig att folk har flera förhållanden, om det är så svårt att skaffa en partner, men det är färre som har bara en lång relation? 

Du tycker det är svårt, för att du inte vågar. Andra vågar och tycker inte det är jobbigt. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 14:48:42 följande:
    Nej, jag skulle inte lägga upp men andra personer kan skriva om mig in det ex.
    Varför då? Hur vet andra att du träffar henne? 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 15:04:35 följande:
    Jag sade "kan" bara
    Och hur kan de få reda på det om du inget säger?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 15:50:40 följande:
    Jo ska försöka bjuda ut henne ändå pga att jag bryr mig om henne och har riktiga känslor för henne. 
    Men tänk om någon lägger upp det på nätet? 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2025-01-28 16:03:18 följande:
    Så folk kan lägga upp på sociala medier men du kommer bjuda ut henne ändå för du bryr dig om henne. Alltså helt ovidkommande att du drog upp det med sociala medier, du pratar ju bara en massa onödigt tjafs som inte betyder nåt alls.
    Samma hela tråden igenom. Olika ursäkter som gör att det är svårt och komplicerat. Sedan avslutar han med att han ändå ska göra det.
    Men han gör aldrig det. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 17:01:20 följande:
    Jag skulle inte och tror inte hon skulle lägga upp men vet inte. 

Finns risk för skvaller också då jag också känner hennes syster men tror inte hon skulle avslöja till andra. 
    Ska systern följa med på träffen?

Du behöver inte vara orolig för något sådant. Eftersom du inte träffar henne så kommer ingen att veta något.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-28 17:23:05 följande:
    Nej men folk kan prata 

Jag ska som sagt bjuda ut henne när det går
    Fast det kommer inte att gå. Hur ska du komma över alla hinder som är så komplexa? Det är ju inte en sak utan flera. 

Så berätta gärna, hur ska du göra rent praktiskt med alla hinder som finns?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 15:05:32 följande:

Stämmer inte

Nej bara sagt att detta är jobbigt, mår bra överlag som sagt 

Jo men det är inte enkelt, speciellt inte i denna jobbiga situation. Vill typ bara sluta vara fast i denna situation. Är så jobbigt medans jag samtidigt vet att det finns folk som i min ålder är i stabila långvariga relationer. 

Är jättejobbigt och skulle typ bara vilja springa i ngn skog i flera timmar för att kunna tänka på annat eller dylikt.

Din text. Du verkar inte må bra. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 15:23:02 följande:
    Du missar kontexten. Handlar bara om (icke) relationen.

Vill bara hamna i en bra relation med henne allra helst 
    Och det är väl (icke) relationen vi diskuterar? 

Tycker du själv det låter friskt att vilja springa ut i skogen i flera timmar för att du inte vill tänka på detta?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-29 15:53:05 följande:
    Ja

Du misstolkar det också, det är inte bra att alltid tänka på samma saker också. 
    Känns konstigt att du inte vill tänka på tjejen du är kär i och vill tillbringa ditt liv med. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?