Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-01-21 11:08:37 följande:
    Ja, man måste tydligen förtydliga för vissa av er. Ja, för det kommer ske
    Vad menar du, tror du inte att vi förstår att du vill bjuda ut henne?

Det vi inte förstår är varför du inte gör det, när du hela tiden säger att du ska göra det.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-21 11:04:24 följande:
    Nej, jag trivs inte alls i detta. Är bara jobbigt att behöva gå runt och ha känslor för ngn som bor timmar bort och som jag inte träffat irl på väldigt länge. Är en helt annan känsla att skriva eller prata irl med någon liksom.
    Nu har du ju själv valt att inte kontakta henne för en träff, så det är ju upp till dig hur du vill må. 

Sedan är det konstigt att du inte trivs i detta. Du har ju själv satt upp regler för hur det ska gå till och du håller dig till reglerna, så varför trivs du inte?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-21 11:34:32 följande:

Jag ska kontakta henne för det, vill bara att det inte ska tolkas fel

Hade som sagt hellre gjort mer tidigare men ska försöka träffa henne själv om hon går med på det såklart. 

Hade du verkligen det? Du har ju haft förklaringar hela tiden på varför du inte kunnat, så hade du verkligen kunnat fråga henne innan? 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-24 09:31:27 följande:
    Jag vill ju göra det. Vill bara att det inte ska tolkas på fel sätt av henne. 
    Den risken finns alltid. Så hur länge ska du vänta? När vet du hur hon kommer att tolka det? 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-24 15:12:12 följande:
    Tror du Armand Duplantis chattade med sin fästmö i ett år innan han frågade henne på dejt? Jag menar, de började också med att han skickade henne ett DM på Instagram. 

Du måste våga för att vinna. Punkt. Slut. 

Du kommer aldrig att våga eftersom du är så rädd för att misslyckas, att misstolkas, att bli skrattad åt för att du trodde du hade en chans. Du är för rädd och så länge du är det kommer du att fortsätta komma på dåliga förklaringar till varför du inte frågat henne än.
    Klockrent.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-24 15:42:19 följande:

Är också bra mycket enklare att hamna i en relation om man är världsklass på något. 

Handlar inte om att våga eller inte. Handlar snarare om att jag bryr mig om henne och inte vill framstå som något som jag inte är (ex ytlig) 

Handlar inte om det

Den risken finns alltid. Så hur länge ska du vänta? När vet du hur hon kommer att tolka det?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 17:04:27 följande:

Du kan läsa mitt första inlägg då som startade tråden. Där står det klart och tydligt om just det. 

Nej, jag kommer inte släppa utan ska agera mer

När ska du agera mer?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 17:38:39 följande:
    Jag har klarat flera delkurser men inte alla så söker jobb nu under tiden. Bor fortfarande kvar och planerar att bo kvar
    När ska du agera?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-26 20:18:24 följande:
    Ja, det gör jag redan. Ska fortsätta söka jobb också under tiden. 

Du skrev innan att du ska agera mer. 

När tänker du göra det?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-27 01:28:56 följande:

Är snarare mer lämpligt att ta upp sådant om det naturligt kommer upp i en konversation, inte ge henne den infon helt utan anledning. 

Ja, jag vill öppna mig upp för henne för en bra och nära relation med henne. Grejen är att det inte är enkelt. 

Nej, absolut inte. Om det varit så hade jag faktiskt försökt med andra tjejer (som jag inte gjort)

Varför svarar du inte på min fråga?

När ska du börja agera mer!
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?