Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-01-14 13:39:02 följande:

Det gör jag 

Nej men man vet inte vad som kommer ske i framtiden. Nej, hon förstår mig

Nej det gör du inte.

Om hon förstår dig, varför skulle hon då missförstå dig?

Frågorna du inte svarat på:

Du har duckat frågan varje gång, men är du säker på att hon är fri, att hon inte redan har en pojkvän? Vad ska du göra om du får reda på att hon redan är upptagen? 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-14 14:41:36 följande:

Kommer det verkligen ta mig närmre en relation? Då fokuserar man mer på aktiviteten än på varandra vid aktiviteten. 

Är inte så "enkelt" direkt.

Men herregud. Du har ju själv skrivit att du vill hellre ha en aktivitet på träffen än att bara sitta och prata. Detta är ju utmärkt för dig. Du ska ju ändå inte bekänna färg på den första träffen, det skulle du ju vänta med till senare.

Du måste börja någonstans, och detta är ett bra förslag eftersom det inte blir så dejt-aktigt. Du vill ju inte att hon ska förstå och missförstå dig. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-14 14:55:49 följande:
    Jo, jag fungerar som de flesta andra. De flesta har inte känslor för någon som bor timmar bort.
    Nej, men de som har det löser problemen. Vilket du inte gör. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-15 11:18:48 följande:

Vi har också ca 1,5 h bort nu. Är enklare dock om man väl är ihop att sköta det logistiska. Är mkt svårare innan man faktiskt är ett par. Ja, i en relation hade jag klarat av det som du tog och skriva mkt osv. 

För att dels avståndet, dels bryr jag mig om henne på riktigt. Söker inte en relation för saken skull utan vill bara vara med henne. Vill heller inte engagera i romantiska aktiviteter med någon jag ej har som avsikt att bli ihop med. Är svårare att skaffa en partner än att hålla i en bra relation. 

Är det svårare att åka tåg/buss om man är singel, eller hur menar du?

Och nej, du kommer inte att bli en annan person med massor av handlingskraft för att du blir ihop med någon. Det fungerar inte så.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-16 00:05:09 följande:

Nej, jag är inte otrygg i mig själv. Är inte konstigt att vilja ha en bra relation. 

Nej, det är inte konstigt. Det konstiga är att inte göra något för att få en relation. Det du gjort hittills har inte gett dig en relation, men du tror fortfarande att det ska bli något mellan er. 

Men fortsätt skriv att du ska bjuda ut henne, om du fortfarande tror på det själv. En dag kommer du att inse att det inte räcker att skriva i forum att man vill ha en relation och tror att det ska ordna dig utan att man anstränger sig. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-17 13:41:45 följande:
    Ja jag hade gärna bjudit ut henne tidigare och ja, med mår bra menar jag det. Är bara jobbigt detta med denna ständiga sak om att jag gillar henne som är komplext och så.

Så du tycker man ska stressa folk man har känslor för? Hon har ingen aning antagligen om mina känslor. 
    Om hon inte har någon aning om dina känslor spelar det ju ingen roll när du frågar henne om en träff. Det blir ju lika överraskande när det än händer.

Ju längre du väntar ju mer konstigt ser det ut. Att du som skrivit ytligt med henne så länge, träffat henne flera gånger, väntar så länge innan du bestämmer dig för att du vill träffa henne. Som om hon är ett andrahandsval, att du försökt med andra innan men nu bara har henne kvar att fråga.

Sedan tror jag att hon redan vet hur du känner, hon svarar bara för att vara artig.  Hade hon velat träffa dig hade hon redan kunnat fråga dig. Men hon är inte intresserad. Och svarar du henne på samma sätt som du svarar här, så förstår jag henne.

Att vara så passiv inför den man vill dela resten av livet med säger trots allt något. Hon är inte så intressant, hon är bara någon du fått på hjärnan för att du så gärna vill ha en relation. Med vem kvittar. Hon känner sig verkligen inte utvald, eftersom du inte bjuder ut henne.

Du låter henne träffa andra och kanske få en pojkvän. Inte ens det spelar någon roll för dig, att hon under tiden du sitter och funderar på om du ska våga eller inte våga, hinner träffa någon annan. Du är så villig att låta någon annan hinna före.

Hur skulle det kännas, om hon nästa vecka berättar att hon träffat en kille?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-17 14:27:05 följande:

Ja, men vill inte att hon ska tolka en fråga om dejt/träff som "oj han är ytlig" 

Hade inte varit konstigare om jag direkt efter fått känslor (typ veckan efter) bjudit ut henne? 

Jag skriver till henne på ett seriöst sätt och ställer frågor osv för jag bryr mig om henne. 

Nej, absolut inte. Har genuina känslor och bryr mig om henne. Jag kommer bjuda ut henne. 

Jag ska som sagt bjuda ut henne.

Vore jobbigt så klart 

Nej det är verkligen inte konstigt att bjuda ut någon man gillar . Varför vänta, då finns ju risken att hon träffar någon annan. 

Men du verkar inte bry dig om att hon träffar någon annan, du sitter lugnt i båten och hasplar ur dig samma mantra som du gjort i över ett år nu. 

Ingen tror på dig, du visar ju för varje vecka som går att du inte tänker bjuda ut henne. Du bara väntar. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-21 10:06:01 följande:

Att inte stressa och visa att man är intresserad går inte emot varandra, 

Jag har ju träffat henne irl så har ingen felaktig bild av henne. 

Du har aldrig träffat henne ensam, du vågar ju inte prata med henne ensam. Så frågan är hur väl du känner henne.

Sedan har du väl inte visat henne att du är intresserad av en relation. Så du gör ju inget av dessa saker. 

Sedan blandar du ihop att fråga om träff och inleda en relation. Att fråga om en första träff hos någon man gillar kan man göra fort. Sedan till att det utvecklas till ett förhållande kan ta mkt längre tid. Där behöver man inte rusa fram.

Nackdelen, som du antagligen kommer att stöta på, med att vänta jättelänge med att fråga om en träff, är uppenbar. Hon kommer ju hinna träffa en annan kille, en kille som vågar prata med henne, som vågar bjuda ut henne. En kille som inte nojjar över vad andra ska tycka, hur långt han måste åka för att träffa henne, vad hon ska tänka osv. En kille som ser en trevlig tjej, som vill lära känna henne och tar chansen för att se om det kan bli något. Dvs tvärt emot hur du är.

Denna kille har chans på henne, visst kan hon visa sig vara ointresserad av honom, men han har chansen att få ett förhållande med en trevlig tjej. Du däremot, dina chanser minskar för varje dag. Idag är chansen precis noll, för du kommer inte att fråga henne idag. Imorgon ökar chansen lite lite, men du kommer antagligen inte våga då heller. Ingen här kommer att betta på att du frågar henne innan januari är slut. Ytterst få, kanske ingen, att du vågar fråga henne innan midsommar. 
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2025-01-21 10:47:09 följande:

Jag undrar om TS behöver komma vidare, han kanske behöver leva kvar i detta, vilket han kommer göra så länge han inte tar nästa steg. Det kanske hjälper honom på något vis. Om han skulle fråga och hon säger nej så har han ju inte detta kvar. En stor förlust möjligtvis, vissa människor lever på saker som vi andra inte begriper.

Visst är det så. Så länge han inte frågar kan han fortsätta drömma om henne. Den drömmen är som en snuttefilt, han har sina ursäkter som gör att han inte kan/behöver göra något nu, därför är det enligt honom helt rätt att vänta. Och då kan han inbilla sig att det blir de två, och det känns säkert jätteskönt för honom. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-21 11:00:27 följande:

Jag har ju skrivit med henne dock (själv såklart och inte i ngn gruppchatt i hennes DM) 

Jag ska bjuda ut henne 

Jag vet men ngn tog upp att en relation kan bildas på en vecka ex. Vill inte rusa fram en relation. 

Jag hade som sagt redan bjudit ut henne. Jag trivs inte direkt med detta läge. Jag vill verkligen bjuda ut henne och ses. Jag vill verkligen göra allt för att det ska gå bra men läget är inte enkelt. 

Jag ska bjuda ut henne, är bara en tidsfråga. Vet inte om när hon tycker det vore bäst att få en inbjudan ex. Bryr mig om henne på riktigt så vill inte stressa henne. 

Känns det bra när du skriver det så många gånger? Tror du på det själv?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-21 11:08:37 följande:
    Ja, man måste tydligen förtydliga för vissa av er. Ja, för det kommer ske
    Vad menar du, tror du inte att vi förstår att du vill bjuda ut henne?

Det vi inte förstår är varför du inte gör det, när du hela tiden säger att du ska göra det.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-21 11:04:24 följande:
    Nej, jag trivs inte alls i detta. Är bara jobbigt att behöva gå runt och ha känslor för ngn som bor timmar bort och som jag inte träffat irl på väldigt länge. Är en helt annan känsla att skriva eller prata irl med någon liksom.
    Nu har du ju själv valt att inte kontakta henne för en träff, så det är ju upp till dig hur du vill må. 

Sedan är det konstigt att du inte trivs i detta. Du har ju själv satt upp regler för hur det ska gå till och du håller dig till reglerna, så varför trivs du inte?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-21 11:34:32 följande:

Jag ska kontakta henne för det, vill bara att det inte ska tolkas fel

Hade som sagt hellre gjort mer tidigare men ska försöka träffa henne själv om hon går med på det såklart. 

Hade du verkligen det? Du har ju haft förklaringar hela tiden på varför du inte kunnat, så hade du verkligen kunnat fråga henne innan? 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?