Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-01-12 09:08:19 följande:
    Jaha, så nu lägger du över ansvaret på henne? Hon som inte ens vet att du är intresserad av henne på något annat sätt än som en ytlig bekantskap. Hon som svara när du skriver (av artighet) men aldrig initierar ett "samtal". 

Jaja, lycka till att få till det med henne utan att DU vågar visa något.

Håller med. 

Men resonemanget passar TS, då behöver han inte anstränga sig, det blir någon annans fel om det inte blir de två. 

Det lustiga är att han tror att han kommer att bli en perfekt partner som kommer att göra allt för henne. När han i dagsläget inte ens orkar prata ordentligt med henne. Var ska all denna initiativförmåga komma från, när den totalt saknas idag?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-12 12:03:18 följande:

Nej det gör jag inte med "beror på henne" är vad som känns bra för henne. Vill inte stressa henne då stress är farligt. 

Vill visa något men först efter att ha setts kanske 5-7 ggr inte direkt avslöja direkt sina känslor för hne. Är också en privatsak så vill inte att mer än henne ska känna till det helst. 

Fast du vet ju inte vad hon vill. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-12 22:46:09 följande:
    Jo, jag skulle vara öppen men poängen är att jag inte direkt på första dejten skulle erkänna mina känslor. Inte sagt att jag inte skulle vara öppen alls men inte ta upp känslorna på en första dejt direkt. Såg ngn som typ tyckte att man skulle gå i säng redan efter 1-3 dejter vilket känns lite för tidigt spontant. 
    Varför skulle hon vilja gå på en dejt med dig i dagsläget?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-13 00:17:46 följande:
    Jo jag gillar henne genuint. Bryr mig om henne på riktigt också. 
    Varför skulle hon vilja gå på dejt med dig?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-13 15:27:25 följande:
    För jag bryr mig om henne, är seriös och en bra agerande kille som inte bryr mig om vad andra tycker om henne
    Fast du agerar ju minimalt.  Och du bryr dig visst om vad andra tycker, det skriver du ganska ofta. Att det ska vara hemligt, inte hackas osv. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-13 22:28:44 följande:

Alla skriver inte ens i DM. Vissa agerar inte alls utan låter det gå iväg utan handlingar överhuvudtaget. 

Alla de sakerna är privatsaker. Varför skulle känslor inte vara en privatsak?

Du menar att du agerar för att det finns de som inte ens skriver till någon?

Så, hur tycker du att ditt agerande har fungerat, hur mkt närmre en relation är du idag jämfört för ett år sedan?

Tror du att du kommer att våga bjuda ut henne under detta året?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-13 22:28:44 följande:

Alla skriver inte ens i DM. Vissa agerar inte alls utan låter det gå iväg utan handlingar överhuvudtaget. 

Alla de sakerna är privatsaker. Varför skulle känslor inte vara en privatsak?

Tja, om du vill ha en relation så kan inte dina känslor vara din privatsak. Det är ju precis därför du inte kommit längre. Du sitter på din kammare och gör allt du kan för att hon inte ska veta vad du känner. Hur går det, tycker du?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-14 11:21:00 följande:
    Jo en privatsak mellan jag och den jag gillar såvida man inte är ihop och vill lägga up saker från relationen på soc med ex.
    Fast du delar ju inte dina känslor med hon du gillar. Så hur ska ni komma vidare?

Vilken tidshorisont har du? Om du inte vågat bjuda ut henne under 2025, ska du fortsätta tro att du en dag kommer att våga?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-14 13:18:06 följande:

Vill bjuda ut henne och ses. 

Vet inte, vill bara träffa henne. Allt detta är så otroligt komplext 

Skriv något nytt.

Att du vill ses betyder ingenting. Att skriva det i nästan alla inlägg betyder ingenting. Det är bara ord. 
    Hade du verkligen velat träffa henne hade du agerat för att se henne. Nu agerar du som att hon är en ytlig bekant som du inte har för avsikt att lära känna mer. 

Du har duckat frågan varje gång, men är du säker på att hon är fri, att hon inte redan har en pojkvän? Vad ska du göra om du får reda på att hon redan är upptagen? 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-14 13:27:54 följande:
    Jag vet inte vad som är mest rimligt att skriva för att hon ska tolka det på rätt sätt om jag bjuder ut henne. Vill inte uppfattas som ytlig direkt. 
    Varför svarar du inte på mina frågor?

Brukar hon missförstå dig när ni konverserar? Varför tror du hon skulle missförstå dig, är det för att du har svårt för att formulera dig, att du upprepar dig?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-14 13:39:02 följande:

Det gör jag 

Nej men man vet inte vad som kommer ske i framtiden. Nej, hon förstår mig

Nej det gör du inte.

Om hon förstår dig, varför skulle hon då missförstå dig?

Frågorna du inte svarat på:

Du har duckat frågan varje gång, men är du säker på att hon är fri, att hon inte redan har en pojkvän? Vad ska du göra om du får reda på att hon redan är upptagen? 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-14 14:41:36 följande:

Kommer det verkligen ta mig närmre en relation? Då fokuserar man mer på aktiviteten än på varandra vid aktiviteten. 

Är inte så "enkelt" direkt.

Men herregud. Du har ju själv skrivit att du vill hellre ha en aktivitet på träffen än att bara sitta och prata. Detta är ju utmärkt för dig. Du ska ju ändå inte bekänna färg på den första träffen, det skulle du ju vänta med till senare.

Du måste börja någonstans, och detta är ett bra förslag eftersom det inte blir så dejt-aktigt. Du vill ju inte att hon ska förstå och missförstå dig. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-01-14 14:55:49 följande:
    Jo, jag fungerar som de flesta andra. De flesta har inte känslor för någon som bor timmar bort.
    Nej, men de som har det löser problemen. Vilket du inte gör. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?