Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-12-14 08:29:43 följande:
    Svårt att säga exakt vad men vill bjuda ut irl inte genom text. Det känns fel att göra så. 

Så då blir det inte av eftersom du aldrig träffar henne. 

Eller ska du ringa henne?

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 15:32:05 följande:
    Att jag söker seriöst. Va? Nej, har redan skrivit varför jag inte bjudit ut henne än. 
    Och när ändras det, dvs när försvinner dina skäl till varför du ännu inte bjudit ut henne?

Dina ursäkter är ju avståndet, att hon ska missförstå dig, att ni ska växa ihop istället, att du inte gillar modern dejting. Har säkert glömt något.

Så när försvinner dessa hinder så du kan bjuda ut henne?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 23:04:42 följande:
    Känns som hon kan tolka det fel eller tro att jag bara är ytlig ex. 

Så vad ska du göra för att hon inte ska tolka det fel? 

Du har haft ganska lång tid på att fundera på detta. Om du inte kommer på ett svar så kommer du aldrig att våga. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 23:00:40 följande:

Måste kännas rätt, ha en bra formulering ex. Du tror inte jag starkt ogillar detta läge själv? 

Känns inte jätteroligt med det läge jag är i nu. Om jag blir avvisad blir det ytterligare år av ledsamhet. Om jag misslyckas ytterligare med att skapa en kärleksrelation som fungerar känns det inte jättetrevligt direkt. 

Så du vågar inte fråga för du är rädd att bli avvisad. 

Då kommer du inte längre. För den rädslan går inte över av sig själv. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-16 23:04:42 följande:
    Känns som hon kan tolka det fel eller tro att jag bara är ytlig ex. 

Fast du är ytlig. Du pratar bara ytligt med henne, du skriver bara ytligt med henne. 

Du har ingen självinsikt, du har inte utvecklats alls på denna tid som gått, tvärtom så rapar du bara fram samma floskler som du gjort från början. 

Var finns ditt djup? Och varför visar du inte det djupet för henne, om du vill att hon ska se det? Hon ser ju det du visar, en ytlig sida. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-17 09:50:34 följande:
    Jag har redan gjort saker ex skriva med henne ett tag ex. 
    2. Det går definitivt att hitta en sån formulering. 
    3. Nej är inte konstigt att inte vilja bli feltolkad. 
    När tror du att du kommer att hitta en sådan formulering?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-20 16:38:36 följande:
    Nej jag ska inte slösa ytterligare ett år helst i denna situation. Om Juni kommer och jag inte har en flickvän har jag alltså gått 20 år utan att någonsin ha en flickvän (2 år i vuxen ålder och ytterligare 2-3 år då jag kunde varit i en seriös relation) uhhh så ja, tufft läge. 

Klarat vissa. Ja, ska hem idag. Så jag kommer träffa folk ja. 
    Ja, men det är ju ditt eget fel. Man får ingen flickvän om man bara sitter hemma. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-20 20:14:55 följande:
    Fast jag har inte ens fått känslor innan detta för ngn på flera år. Vill inte bli ihop med ngn som jag saknar känslor för. 

Ja men dejtingappar är inte bra överhuvudtaget direkt, jag tror inte heller direkt att den rätta (om detta inte går vägen) finns på ngn bar direkt ex osv.

Bla bla, det är väl inget svar på det jag skrev. 

Du har ju inte gjort något fast du har hittat hon du vill du vill vara i en relation med. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-21 01:09:35 följande:
    Jo har skrivit med henne men vill verkligen vara öppen med henne. Ja det är jobbigt att göra sig helt sårbar för henne (iom att vi inte är i en relation) men skulle kunna göra det för henne kosta vad det kosta vill. Det är hennes (och min) förlust om det inte går vägen. 

Fast du gör inte det. Du bara skriver att du ska hels tiden, men du gör det inte. 

Varför ska någon tro på dig? 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-12-21 19:10:40 följande:
    Det är som sagt en fråga om NÄR snarare än OM. Ska göra det när det passar men har ingen tid som är riktigt bra för det nu. Kanske ngn helg typ. Om detta inte går vägen har jag ingen aning heller vad som jag ska göra efteråt. Vill verkligen träffa henne och allra helst bli hennes. 
    Visst, inbilla dig det. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?